گروه حوادث: دزد عابر بانک‌های سمنان تصور نمی‌کرد فیلتر سیگاری که از او در صحنه سرقت به جا مانده بود، دست وی را رو کند.

متخصصان تشخیص هویت آگاهی کشور وقتی در بررسی‌ این فیلتر سیگار، پی به گروه خونی سارق بردند توانستند راز این سرقت‌ها را فاش کنند.

صبح 19 دی ماه سال گذشته زمانی که کارآگاهان پلیس آگاهی سمنان در جریان سرقت از بانکی در این شهر قرار گرفتند، به سرعت عازم محل حادثه شده و تحقیقات تخصصی درخصوص این سرقت را آغاز کردند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد، سارق ناشناسی پس از تعطیلی بانک با پریدن از روی دیوار خود را به حیاط رسانده و با عبور از پنجره وارد بانک شده‌ است.

 وی سپس به سراغ دستگاه عابر بانک رفته و پس از گشودن آن دست به سرقت همه پول‌های نقد زده و پا به فرار گذاشته‌ است.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای یافتن سرنخی از سارق عابر بانک آغاز شد اما تنها چیزی که کارآگاهان در این مرحله از تحقیقات به دست آوردند، یک فیلتر سیگار بود که از او در صحنه سرقت به جا مانده بود.

با ارسال این فیلتر سیگار به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی در تهران، بررسی‌های تخصصی برای یافتن سرنخی از سارق ناشناس آغاز شد و متخصصان در آزمایشات علمی دریافتند گروه خونی وی AB بوده است.

با این سرنخ، تحقیقات برای شناسایی هویت سارق عابر بانک ادامه یافت تا اینکه چند روز بعد ماجرای سرقت ناکام از بانک دیگری در سمنان به پلیس گزارش شد.

وقتی کارآگاهان خود را به محل حادثه رساندند در بررسی‌های اولیه متوجه شدند در این سرقت، سارق ناشناس از طریق کانال کولر خود را به داخل بانک رسانده اما هنگام سرقت از دستگاه عابر بانک، یکی از مغازه‌داران محل متوجه حضور او شده و وی بدون آنکه موفق به سرقت شود پا به فرار گذاشته است.

از آنجا که پلیس احتمال می‌داد سارق فراری همان مردی باشد که چند روز قبل نیز دست به سرقت از عابر بانکی در سمنان زده بود، با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مرد مغازه‌دار، به چهره‌نگاری سارق عابربانک‌ها پرداختند و موفق شدند تصویر فرضی وی را به دست بیاوردند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان در بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس متوجه شدند تصویر چهره نگاری شده متهم، شباهت زیادی به یک مجرم سابقه‌دار به نام حامد دارد که به‌تازگی از زندان آزاد شده است.

 با این اطلاعات، حامد در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره پلیس انتقال یافت اما در بازجویی‌های اولیه منکر سرقت از عابربانک‌ها شد.

 اظهارات این مرد در حالی صورت می‌گرفت که کارآگاهان در آزمایش‌های علمی دریافتند گروه خونی وی نیز AB - همان گروه خونی که از بررسی فیلترسیگار سارق عابر بانک‌ها به دست آمده بود- است.

بنابراین بازجویی از مرد جوان از سر گرفته شد و وی وقتی فهمید فیلتر سیگار به جا مانده از وی در صحنه سرقت دستش را رو کرده است، لب به سخن گشود و به سرقت از عابر بانک‌ها اعتراف کرد.

سرهنگ میررحیم فخرز- مدیرکل اداره تشخیص هویت ناجا - با بیان این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، وی برای ادامه تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 50862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز