شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: مردان جوان وقتی دیدند نه پولی برای سفر به شمال دارند و نه خودرویی که با آن به مسافرت بروند نقشه سرقت خونینی را طراحی کردند، اما در همان نقطه شروع سفر به دام افتادند.

مدتی قبل ماموران کلانتری ۱۹ باغستان کرج هنگام گشت‌زنی در بلوار اشتراکی این شهر، متوجه مرد سالخورده‌ای شدند که از یک خودروی پراید در حال حرکت، به بیرون پرت شد و به‌دنبال آن دیگر سرنشینان خودرو با سرعت زیاد پا به فرار گذاشتند.

ماموران با مشاهده این صحنه به کمک مرد سالخورده که مجروح شده بود، شتافتند و در تحقیق از او دریافتند وی مالک خودروی پراید است که قربانی ۳ سارق جوان شده است.

مرد سالخورده در جریان تحقیقات به ماموران گفت: دقایقی قبل ۳ مرد جوان را از میدان شهدای کرج به سمت باغستان به‌صورت دربستی سوار کردم.

بعد از طی مسافت کوتاهی، یکی از آنها که در صندلی جلوی خودرو نشسته بود با چاقو شروع به تهدیدم کرد و دیگر همدستانش مرا از پشت فرمان به صندلی عقب کشاندند. آنها مدعی بودند چون صورتشان را دیده‌ام قصد دارند مرا به قتل برسانند، برای همین به طرف بیابان‌های اطراف کرج به راه افتادند اما من که وحشت وجودم را فرا گرفته بود، زمانی که خودرو به یک سرعت‌گیر نزدیک شد خودم را به بیرون پرت کردم.

پس از اظهارات این مرد، مشخصات خودروی مسروقه به تمامی یگان‌های گشت پلیس گزارش شد و ۳۰ دقیقه بعد ماموران توانستند این خودرو را در بلوار باغستان ردزنی کنند.

با آغاز عملیات ضربتی برای دستگیری سارقان، ماموران موفق شدند خودروی مورد نظر را متوقف و ۲ نفر از متهمان را دستگیر کنند اما دیگر همدست آنها توانست از دست پلیس بگریزد.

با انتقال سارقان به اداره پلیس آنها با اعتراف به سرقت خودرو گفتند: قصد داشتیم برای تفریح به یکی از شهرهای شمالی کشور برویم اما به‌علت نداشتن خودرو تصمیم گرفتیم دست به سرقت بزنیم. این بود که با پیشنهاد همدست فراری‌‌مان به‌عنوان مسافر سوار خودروی پراید شدیم اما در حالی که قصد داشتیم راننده را به قتل برسانیم او از فرصت استفاده کرد خودش را از ماشین به بیرون پرت کرد.

به‌دنبال اعتراف متهمان، ماموران موفق شدند همدست فراری آنها به نام آرش را نیز دستگیر و به اداره پلیس منتقل کنند.

جوان متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت خودرو پرده از نقشه سیاه دیگری برداشت و گفت: روز قبل از سرقت با دختری رابطه دوستی برقرار کردم و بعد از اغفالش او را به خانه‌ام کشاندم و با همدستی دوستانم وی را مورد آزار و اذیت قرار دادیم. پس از آن هم با تهیه فیلم از صحنه‌های این ماجرا قصد داشتیم از دخترجوان اخاذی کنیم که دستگیر شدیم.

سرهنگ ناصر اصلانی- فرمانده پلیس شهرستان کرج- با اعلام این خبر گفت: متهمان با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند اما از آنجایی که احتمال می‌رود این ۳ سارق جوان سرقت‌های مشابه دیگری انجام داده باشند شاکیان می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره آگاهی شهرستان کرج واقع در میدان طالقانی این شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 51444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز