شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

آزاده مختاری: راننده خودروی پراید وقتی با شجاعت قصد داشت از فرار سارقی که در حال ربودن خودروی وی بود، جلوگیری کند، بر اثر باز کردن در از سوی سارق، جان باخت.

« راننده خودروی پراید، با سرعت سرسام‌آوری وارد خیابان امام خمینی شد. ۲ مرد سوار بر یک موتور سیکلت در تعقیبش بودند، وقتی موتور به نزدیکی خودرو رسید مرد ترک نشین که به‌نظر مالک خودرو بود، خود را از پنجره به داخل انداخت و با راننده فراری درگیر شد. قسمتی از  بدن او داخل خودروی پراید بود که ناگهان جوانی که پشت فرمان نشسته بود در را باز کرد و همین کار او باعث شد سر مرد با خودروهای عبوری برخورد کند.»

این اظهارات مردی بود که از نزدیک شاهد آخرین صحنه‌های ماجرای سرقتی بود که با مرگ مالک خودرو به پایان رسید.

به گفته سرهنگ ایرج بهادری - رئیس‌کلانتری ۱۱۲ ابوسعید – سارق لحظاتی بعد، هنگامی که در پشت چراغ قرمز خیابان اسکندری گیر افتاده بود، گرفتارشد.

اعتیاد مرا نابود کرد

«من سارقم اما قصد کشتن نداشتم، هرچه سرم آمده از دست این اعتیاد است.»

سارق ۲۸ ساله وقتی مقابل قاضی محمد حسین شاملو – بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی- قرار گرفت در توضیح ماجرا گفت: «بعد از اینکه معتاد شدم، از زور بیکاری و بی‌پولی افتادم دنبال سرقت تا مخارجم را تامین کنم. به همین خاطر ۲ ‌بار دستگیر شده و ۵ سال حبس کشیدم اما نتوانستم ترک کنم. بعد از ظهر جمعه گذشته از کنار داروخانه ۲۹ فروردین رد‌می‌شدم که چشمم به‌خودروی پرایدی افتاد که سوئیچ روی آن بود. در یک لحظه پشت فرمان نشستم و با سرعت گریختم. هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودم که فهمیدم راننده خودرو با یک موتور در تعقیبم است. وقتی او خودش را از پنجره به داخل خودرو انداخت، با او گلاویزشدم که ناگهان اتفاق مرگبار رخ داد.»

عمل نوعاً کشنده

قاضی رضا جعفری - معاون دادستان در دادسرای جنایی تهران- با اشاره به این حادثه درخصوص اینکه آیا این حادثه از مصادیق قتل عمد است یا غیرعمد به همشهری گفت: طبق تبصره ب ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامی که بیان می‌دارد مواردی که قاتل عمدا کاری را انجام دهد که نوعا کشنده است- هرچند قصد کشتن شخص را نداشته باشد- قتل عمد محسوب می‌شود. این جنایت از مصادیق تبصره ب این قانون است که باید به آن رسیدگی شود.

تهیه دارو

همسر غلام بهمن‌آبادی -  مرد بیگناهی که در این حادثه جان باخت‌- در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: همسرم سال ۶۷ در منطقه شلمچه شیمیایی شده و از جانبازان دفاع مقدس بود، ساعاتی قبل از این حادثه وی بعد ازچند روز بستری شدن در بیمارستان مرخص شده بود و به همین دلیل برای تهیه داروهایش به همراه برادر خود به داروخانه رفته بود که این حادثه رخ داد.

کد خبر 50033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز