مهدیه مصطفایی: جوان معتاد که پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه نتوانسته بود کار مناسبی پیدا کند، با استفاده از مهارتی که در کار با رایانه داشت جعل‌های میلیونی را رقم زد.

چندی قبل گزارشی از سوی بانک‌های کرج در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران قرار گرفت که از افزایش اسکناس‌های جعلی ۵ هزار تومانی در این شهر حکایت داشت.

از آنجا که اطلاعات اولیه نشان می‌داد این اسکناس‌ها به طرز ماهرانه‌ای جعل شده‌‌اند، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری جاعل ناشناس آغاز شد و کارآگاهان با دستگیری تعدادی از افرادی که اسکناس‌های جعلی را در اختیار داشتند به سرنخ‌هایی از فروشنده این اسکناس‌ها دست یافتند.

وقتی کارآگاهان دریافتند این فروشنده، مرد جوانی به نام نوید است که با پرسه زدن در مناطق متوسط و فقیر نشین شهر، اقدام به فروش اسکناس‌های جعلی5 هزار تومانی به طعمه‌هایش می‌کند، شناسایی مخفیگاه او در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان در ردزنی‌های تخصصی محل زندگی این مرد را شناسایی کردند.

با دستگیری مرد جوان از سوی کارآگاهان، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها به جعل و فروش اسکناس‌های تقلبی اعتراف کرد.

او گفت: یک سال قبل در حالی که با معدل بالایی در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده بودم، پرس و جو برای پیدا کردن کار را آغاز کردم اما چون به مواد‌مخدر اعتیاد داشتم هیچ سازمان و ارگانی حاضر به استخدام من نشد.

وی ادامه داد: مدت زیادی در پایتخت به‌دنبال کار گشتم اما وقتی دیدم تلاشم هیچ فایده‌ای ندارد، تصمیم گرفتم با استفاده از مهارتی که در کار با رایانه داشتم، جعل اسناد دولتی و اسکناس‌ را آغاز کنم تا از این طریق بتوانم هزینه خرید مواد را تامین کنم.

پس از جعل اسکناس‌ها نیز آنها را به طعمه‌هایم که اغلب از افراد کم درآمد بودند می‌فروختم تا اینکه توسط ماموران دستگیر شدم.

جعل از همه نوع

سرهنگ ناصر اصلانی- رئیس پلیس کرج- با بیان این خبر گفت: اعتراف متهم در حالی صورت می‌گرفت که ماموران در بازرسی از خانه او تعداد زیادی اسکناس ۵ هزار تومانی جعلی، گواهینامه موتورسیکلت و خودرو، فرم‌های خام کارت خودرو و کارت ملی و اسناد دولتی جعلی به همراه لوازم مخصوص جعل و ۲۲۰ لیتر انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در حالی که متهم هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، تحقیقات برای شناسایی سایر همدستان وی ادامه دارد.

کد خبر 55666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز