جواد عزیزی: سیاه‌بازی‌ مرد کلاهبردار، ترفندی بود که اعضای باند فروش سکه‌های قلابی با استفاده از آن نقشه‌ کلاهبرداری میلیونی را عملی می‌کردند.

این مرد فریبکار در یک نمایش بسیار حرفه‌ای وانمود می‌کرد که یک غارنشین است و تا کنون با هیچ انسانی سر و کار نداشته و هنگام چرای گوسفندانش در بیابان گنج بزرگی را پیدا کرده است.

تحقیقات ماموران برای دستگیری کلاهبرداران این باند، زمانی آغاز شد که گزارشی درباره فعالیت یک باند فروش سکه‌های تقلبی در اختیار سرهنگ علیرضا انوری- فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران- قرار گرفت.

در این گزارش آمده بود، اعضای باند کلاهبرداری پس از شناسایی طعمه‌های خود در تهران، آنها را به بیابان‌های جنوب کشور کشانده و با فروش سکه‌های تقلبی دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زنند.

با دریافت این گزارش، گروهی از ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی تهران ماموریت یافتند در تحقیقات تخصصی اعضای این باند را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

ماموران که در بررسی‌های اولیه توانسته‌ بودند سرنخی از یکی از اعضای باند در تهران به دست بیاورند به‌عنوان خریدار سکه‌های قدیمی با او تماس گرفته و برای خرید بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ سکه با او وارد معامله شدند.

سرهنگ انوری با بیان این خبر در تشریح ماجرای دستگیری این باند گفت: پس از آنکه ماموران در پوشش خریدار سکه‌های طلا به سر قرار با این عضو باند رفتند او ۲ سکه واقعی طلا به آنها نشان داد و گفت بقیه سکه‌ها نزد چوپانی است که هنگام چرای گوسفندانش در بیابان‌های شوش، گنج بزرگی را پیدا کرده و می‌خواهد آنها را به فروش برساند.

به این ترتیب قرار شد ماموران مخفی به همراه این مرد برای دیدن مرد چوپان به شوش بروند تا با دیدن بقیه سکه‌ها، معامله بزرگ انجام شود.

معامله با مرد غارنشین

وی ادامه داد: ماموران پس از ورود به شهر شوش به همراه فروشنده سکه‌ها عازم بیابان‌های اطراف این شهر شدند و در آنجا با مردی که لباس‌های پاره‌ای برتن داشت و وانمود می‌کرد چوپان است مواجه شدند.

مرد چوپان با نشان دادن کیسه‌ای پر از سکه‌ به ماموران، مدعی شد آنها را چند روز قبل در چراگاه گوسفندانش پیدا کرده و قصد دارد این محموله را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد.

۴ هزار سکه‌ از جنس کلاهبرداری

ماموران مخفی پس از مشاهده سکه‌ها زمان و محل معامله را تعیین کردند و به این ترتیب تیم عملیاتی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران با دریافت دستور قضائی عازم محل معامله در کناره رود دز شدند.

سرهنگ انوری گفت: در حالی که ماموران این محل را به محاصره در آورده بودند با مشاهده مرد چوپان و همدستش آنها را به محاصره درآورده و بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ سکه‌ طلای قلابی از آنها کشف کردند.

با دستگیری متهمان و بازجویی از آنها، کارگاهی که این ۲ مرد در آنجا اقدام به ساخت سکه‌های تقلبی می‌کردند نیز در شهر شوش شناسایی شده و ماموران با ورود به آنجا وسایل ضرب سکه‌های تقلبی را کشف کردند.

با ما تماس بگیرید

فرمانده‌ یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه پرونده متهمان در دادسرای شهر شوش در حال رسیدگی است و تا کنون مالباختگان زیادی با مراجعه به دادسرا متهمان را شناسایی و از آنها شکایت کرده‌اند، از افرادی که از باند‌های فروش سکه‌های تقلبی یا اشیای عتیقه اطلاعاتی در دست دارند خواست ماجرا را با شماره‌ تلفن‌های ۳-۲۵۷۶۵۷۰ به ماموران یگان حفاظت اطلاع دهند.

کد خبر 55307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز