دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: جوان افغانی برای آنکه خود را مامور پلیس جا بزند، یک جفت پوتین پوشید و به وزارت کشور رفت، او قصد داشت با دادن ۷ کیلو پسته به‌عنوان رشوه برای تعدادی از هموطنانش مجوز اقامت بگیرد، اما ماموران حراست نقشه بچگانه‌ او را فاش کردند.

اواخر هفته گذشته ماموران حراست وزارت کشور به جوان ۲۲ ساله‌ای که مدعی بود مامور پلیس است و قصد داشت با دادن ۷ کیلو پسته به‌عنوان رشوه، برای چند تبعه افغانی مجوز اقامت بگیرد مشکوک شدند.

با گزارش این ماجرا به پلیس، گروهی از ماموران عازم ساختمان وزارت کشور شدند و با دیدن جوان افغانی که پوتین نظامی پوشیده و یک بیسیم در دست داشت او را دستگیر کردند.

مرد جوان پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها پرده از نقشه‌ ناشیانه خود برای کلاهبرداری از هموطنانش برداشت و گفت: از ۳ ماه پیش وقتی متوجه شدم تعدادی از هموطنانم اجازه اقامت در ایران را ندارند و باید هرچه سریع‌تر کشور را ترک کنند، نقشه‌ای به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم از آنها کلاهبرداری کنم.

من که می‌دانستم هموطنانم حاضرند پول زیادی برای دریافت مجوز اقامت بپردازند، مدعی شدم که نفوذ زیادی در ارگان‌های دولتی ایران دارم و به راحتی می‌توانم برای اتباع افغانی مجوز اقامت بگیرم.

به این ترتیب از هر کدام از هموطنانم برای گرفتن مجوز ۲۰۰ هزار تومان گرفتم و قرار شد ظرف چند روز این مجوزها را تهیه کنم.

متهم ادامه داد: در حالی که از این طریق پول زیادی به جیب زده بودم، تصمیم گرفتم برای مدتی مخفی شوم اما چون می‌دانستم هموطنانم هر طوری شده مرا پیدا می‌کنند نقشه‌ای طرح کردم تا برای آنها مجوز اقامت بگیرم.

ابتدا یک جفت پوتین و یک بیسیم قلابی خریدم و سپس با در دست داشتن ۷ کیلو پسته راهی وزارت کشور شدم.

من تصور می‌کردم اگر خودم را مامور پلیس معرفی کنم، به راحتی می‌توانم برای هموطنانم مجوز اقامت بگیرم اما ماموران حراست وزارت کشور با دیدن پوتین و بیسیم به من مشکوک شدند و وقتی گفتم مامور پلیس هستم تا‌خواستم به آنها رشوه بدهم، مرا دستگیر کردند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

پس از اعترافات متهم، پرونده وی به شعبه اول بازپرسی در دادسرای ناحیه ۹ تهران ارسال شد و قاضی مهاجری پس از شنیدن اظهارات جوان افغانی برای او قرار قانونی صادر کرد.

کد خبر 57329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز