چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث - مهدی آئینی: 3 عضو باند کلاهبرداری که با تقلید صدا و جعل امضا و دست خط مسئولان وانمود می‌کردند نفوذ زیادی در سازمان‌های مختلف دارند، دستگیر شدند.

مدتی قبل گزارشی از سوی پلیس امنیت عمومی ناجا به دادسرای ناحیه 9 تهران ارائه شد که از کلاهبرداری میلیونی یک مامور قلابی حکایت داشت. در این گزارش آمده بود که مرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان ماموراطلاعاتی به سراغ انبوه سازان مسکن رفته و با این ادعا که می‌تواند با استفاده از نفوذش در سازمان‌های مختلف برای آنها مجوز تراکم بگیرد دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده است.

با ارجاع این پرونده به شعبه اول بازپرسی، گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سروان خانی ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی مرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند مرد کلاهبردار با شناسایی مسئولان سازمان‌های مختلف، مشخصات ظاهری آنها را به دست آورده و پس از ملاقات با طعمه‌هایش با دادن مشخصات ظاهری مسئولان- که از قبل آنها را شناسایی کرده بود- مدعی می‌شد از دوستان نزدیک آنها ست.

وی همچنین در برخی از موارد برای جلب اعتماد طعمه‌هایش با کمک همدستانش اقدام به تقلید صدای مسئولان می‌کرد و در مرحله‌ بعدی نقشه‌ خود به بهانه گرفتن مجوز تراکم از آنها کلاهبرداری کرده و متواری می‌شد.

با این اطلاعات، ماموران که خود را در برابر یک مجرم حرفه‌ای می‌دیدند، با بررسی‌ شگرد وی متوجه شدند این مرد یک کلاهبردار سابقه‌دار است که پیش از این نیز در استان‌های خراسان و آذربایجان شرقی دست به کلاهبرداری‌های مختلفی زده است.

به این ترتیب با بررسی سوابق موجود در بایگانی پلیس هویت این مرد شناسایی و ماموران موفق شدند جمعه گذشته مخفیگاه او را در غرب تهران شناسایی کنند.

با دستگیری مرد کلاهبردار، وی به دادسرای ناحیه 9 تهران انتقال یافت و هنگامی که مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: پس از اینکه مشخصات مسئولان را از طریق روزنامه‌ها یا بروشورهای تبلیغاتی به دست می‌آوردم، مشخصاتی را که از این طریق به دست آورده بودم را به طعمه‌هایم می‌دادم و اعتماد آنها را جلب می‌کردم.

سپس با کمک همدستانم سربرگ‌های جعلی سازمانی را که به دروغ وانمود کرده بودم در آنجا نفوذ دارم تهیه کرده و با جعل دست‌خط و امضای مسئول مربوطه وانمود می‌کردیم که وی دستورات لازم را صادر کرده و به این ترتیب نقشه کلاهبرداری از مالباختگان را به اجرا در می‌آوردیم.

پس از اعترافات این مرد، ماموران در ادامه بررسی‌ها 2 نفر از همدستان او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها 3 چمدان مملو از سربرگ‌های جعلی و کارت ویزیت‌هایی که متهمان در آنها خود را دکتر و پروفسور معرفی کرده بودند، کشف کردند.  بازپرس مهاجری روز گذشته با بیان این خبر گفت: تحقیقات برای کشف دیگر اعمال مجرمانه متهمان ادامه دارد.

کد خبر 52684

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز