گروه حوادث-آزاده مختاری: مرد کلاهبردار پس از جمع آوری پودرها و داروهای از رده خارج، آنها را دوباره بسته‌بندی می‌کرد و به‌عنوان داروهای بدنسازی می‌فروخت.

تحقیقات کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این مرد زمانی آغاز شد که ماموران در جریان پخش داروهای بدنسازی قلابی در میان جوانان و نوجوانان قرار گرفتند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد فردی که این داروها را در میان ورزشکاران توزیع می‌کند، مرد جوانی است که پس از تهیه پودرها و داروهای از رده خارج، با استفاده از دستگاه‌هایی که در اختیار دارد آنها را با مارک‌های قلابی بسته‌بندی می‌کند و سپس با مبلغ هنگفتی به فروش می‌رساند.

با این اطلاعات، کارآگاهان به چهره نگاری از مرد ناشناس پرداختند و در ردزنی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه او را در جنوب پایتخت شناسایی کنند.

در حالی که بررسی‌های نامحسوس حاکی از آن بود که این مرد خانه خود را تبدیل به کارگاه ساخت داروهای تقلبی کرده است، ماموران نیمه شب دوم مرداد با دریافت دستور قضائی قدم به این محل گذاشتند و با دستگیری متهم، هزاران عدد قرص و داروهای تاریخ گذشته را از مخفیگاه او کشف کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با اعلام این خبر گفت: همچنین ماموران پس از دستگیری این مرد،  در بازرسی از زیرزمین خانه او نیز 8 عدد مهر مخصوص حک کردن تاریخ تولید و انقضاء، 2 دستگاه قالب تهیه قوطی و جعبه دارو، یک دستگاه مخصوص بسته‌بندی داروهای تقلبی و 450 هزار قوطی خالی که این مرد قصد داشت داروهای بدنسازی و ضد‌لاغری قلابی را داخل آنها بریزد،  کشف کردند.

وی ادامه داد: متهم پس از انتقال به اداره پلیس مدعی شد که از یک سال قبل با جمع‌آوری پودرهایی که توسط وزارت بهداشت مضر اعلام شده بود، آنها را با مارک‌‌های قلابی بسته‌بندی کرده و به‌عنوان داروهای خارجی به فروش می‌رسانده است.

سرهنگ محمدیان خاطر نشان کرد: با کشف داروهای قاچاق، تمامی آنها به گمرک تحویل داده شدند و این اداره پس از بررسی‌های تخصصی، از مراجع قضائی تقاضای صدور جریمه 670 میلیون تومانی برای متهم کرده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش استفاده از داروهای مکمل در ورزش‌های قدرتی از جمله بدنسازی گفت: این مسئله باعث شده است تا افراد سودجو با جمع آوری داروهای از رده خارج و جعل مارک‌های معتبر داخلی و خارجی، اقدام به توزیع این داروها در میان جوانان کنند که استفاده از این داروها ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای جوانان و نوجوانان داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران از شهروندان خواست درصورت مشاهده این افراد ماجرا را به ماموران اطلاع دهند.

کد خبر 59100

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز