گروه حوادث: مرد شیاد بعد از اینکه با معرفی خود به‌عنوان نماینده یکی از کلیسا‌های پایتخت سر 50 نفر را کلاه گذاشت، شگردش را عوض کرد

 اما زمانی که قصد داشت با شگرد جدید از یکی از طعمه‌هایش برای بار دوم کلاهبرداری کند، دستگیر شد.

مدتی قبل کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت‌ مجرمانه مردی قرار گرفتند که با معرفی خود به‌عنوان نماینده یکی از کلیسا‌ها دست به کلاهبرداری از مردم می‌زد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد پس از شناسایی طعمه‌هایش به سراغ آنها رفته و با این ادعا که از طرف کلیسا مامور شده برای افراد بی‌بضاعت کمک مالی جمع‌آوری کند اقدام به دریافت مبالغ مختلفی از آنها می‌کند. 

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت، وی که تصمیم گرفته بود شگرد کلاهبرداری‌هایش را عوض کند، این بار به سراغ  یکی از طعمه‌های قبلی‌اش در شرق تهران رفت و مدعی شد او به خاطر کمک به افراد نیازمند در قرعه‌کشی‌ای که کلیسا برای تشکر از افراد نیکوکار برگزار کرده است، برنده یک تخته فرش نفیس شده است. 

وقتی مرد کلاهبردار از طعمه‌اش خواست برای تحویل جایزه‌اش مبلغی را به‌عنوان هزینه انبارداری پرداخت کند، وی که احتمال می‌داد این مرد قصد کلاهبرداری داشته باشد ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

با حضور گروهی از کارآگاهان پلیس در محل، مرد کلاهبردار دستگیر و برای بازجویی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی انتقال یافت.  این مرد 40 ساله در جریان بازجویی‌ها گفت: مدت‌هاست که برای درمان هزینه‌های بیماری یکی از اعضای خانواده‌ام  با مشکل مواجه شده‌ام.

مدتی قبل وقتی که مشکلم را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم به پیشنهاد او تصمیم به کلاهبرداری از افراد نیکوکار گرفتم. به این ترتیب با مدارک جعلی به سراغ افراد مختلف رفتم وبا معرفی خودم به‌عنوان نماینده کلیسا مدعی می‌شدم قصد جمع‌آوری کمک برای افراد نیازمند را دارم.

پس از اینکه با این شگرد از 50 نفر کلاهبرداری کردم فکر دیگری به ذهنم رسید و این بار تصمیم گرفتم دوباره به سراغ طعمه‌هایم بروم و ادعا کنم آنها در قرعه‌کشی‌ کلیسا برنده شده‌اند.

سپس با این بهانه که آنها برای دریافت هدیه خود باید مبلغی را به‌عنوان هزینه انبارداری پرداخت کنند اقدام به کلاهبرداری دوباره از طعمه‌هایم کنم اما هنگامی که برای این کار به سراغ یکی از آنها رفته بودم او به ماجرا مشکوک شد و پلیس را در جریان قرار داد.

سرهنگ غفاریان - رئیس پلیس پایگاه چهارم آگاهی تهران - با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهم، پرونده وی در اختیار قاضی برزگر - بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 4 تهران- قرار گرفت و از آنجا که احتمال می‌رود این مرد از افراد زیادی کلاهبرداری کرده باشد، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها را صادر کرد و از مالباختگان خواست برای شکایت به پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خواجه عبدالله انصاری، خیابان غفاری مراجعه کنند.

کد خبر 64018

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز