چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

متهمان با وعده استخدام در کارخانه‌های خودرو سازی جوانان جویای کار را به دفترشان کشانده و از آنها کلاهبرداری می‌کردند

3 مرد که با تاسیس شرکت دروغین کاریابی به جوانان جویای کار وعده استخدام در کارخانه‌های خودروسازی می‌دادند پس از کلاهبرداری میلیونی از 150 نفر در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش خبرنگار ما، اوایل فروردین امسال، کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی استان تهران با شکایت‌های مشابه و متعددی روبه‌رو شدند که از کلاهبرداری 2 شرکت کاریابی از جوانان جویای کار حکایت داشت.  با افزایش این شکایت‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از مالباختگان پرداختند.  یکی از شاکیان که پسر جوانی بود در اظهاراتش مدعی شد: یک روز در حال عبور از خیابانی در کرج بودم که چشمم به یک آگهی تبلیغاتی افتاد.

این آگهی متعلق به یک شرکت کاریابی بود که ظاهرا تجربه زیادی درخصوص پیدا کردن شغل برای جوانان جویای کار داشت و من هم که از مدت‌ها قبل به‌دنبال کار مناسبی می‌گشتم، به آدرسی که در آگهی درج شده بود مراجعه کردم.  در آنجا مردی که مدعی بود مدیر شرکت است بعد از گفت‌وگو و دادن وعده استخدام اعتماد مرا جلب کرد و پس از دریافت 70 هزار تومان به همراه مدارکم، گفت که به‌زودی در یکی از کارخانجات خودروسازی برایم کار پیدا خواهد کرد.

پس از گذشت چند روز وقتی دیدم از مدیر شرکت خبری نیست برای بررسی‌ موضوع به محل شرکت مراجعه کردم اما در کمال ناباوری مردان جوان زیادی را دیدم که مقابل شرکت تجمع کرده بودند، آنجا بود که فهمیدم شرکت کاریابی قلابی بوده و مرد کلاهبردار علاوه بر من از افراد زیادی کلاهبرداری کرده و سپس پا به فرار گذاشته است.

پس از اظهارات مرد جوان در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد 150جوان جویای کار فریب آگهی تبلیغاتی را خورده‌اند، تحقیقات برای دستگیری مردان کلاهبردار آغاز شد و کارآگاهان توانستند در یک عملیات ضربتی 3مرد کلاهبردار را شناسایی کرده و آنها را در کرج دستگیر کنند.

2 شرکت دروغین
متهمان با اعتراف به کلاهبرداری  از جوانان جویای کار گفتند: از 2 ماه قبل   اقدام به راه‌اندازی 2 شرکت دروغین کاریابی کرده و سپس با انتشار آگهی گسترده در سطح کرج، اقدامات مجرمانه خود را آغاز کردیم.

ما پس از کشاندن جوانان جویای کار به 2 دفتری که اجاره کرده بودیم، با این ادعا که می‌توانیم در شرکت‌های خودروسازی آنها را استخدام کنیم، از هر کدام 70 هزار تومان دریافت کرده و در حالی که یک هفته به تحویل سال نو مانده بود، هر 2 دفتر را تخلیه کرده و متواری شدیم اما مدتی از فرارمان نگذشته بود که ماموران ما را دستگیر کردند.

متهمان هم اکنون با قرار 30 میلیون تومانی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 48299

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز