گروه حوادث: مرد دیپلمه به بهانه استخدام پزشکان عمومی و متخصص در بیمارستانی در دوبی، دست به کلاهبرداری چند میلیونی از 200 پزشک در سراسر کشور زد

مرد دیپلمه که با درج آگهی استخدام پزشک عمومی و متخصص در بیمارستانی در دوبی، از بیش از 200 پزشک و متخصص کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
اواخر اسفند سال گذشته، گزارشی در اختیار قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 قرار گرفت که از انتشار آگهی مرموز استخدام پزشک عمومی و متخصص در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار حکایت داشت.

از آنجا که آگهی مورد نظر بدون درج هیچ گونه مشخصات و شماره تلفنی از فرد آگهی دهنده به چاپ رسیده و در آن از متقاضیان استخدام خواسته شده بود مبلغ 10 هزار تومان به یک شماره حساب واریز کنند، این احتمال که فرد آگهی دهنده یک کلاهبردار باشد، مطرح شد.  بنابراین به دستور بازپرس جراحی، گروهی از کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی فرد آگهی دهنده را آغاز کردند.

آنها در بررسی‌های اولیه دریافتند شماره حسابی که در آگهی مرموز درج شده متعلق به مردی به نام جعفر است که در تهران ساکن است و تا کنون چند بار اقدام به برداشت پول از حسابش کرده است.با این اطلاعات، دستور بازداشت جعفر صادر شد و ماموران که احتمال می‌دادند وی بار دیگر برای برداشت پول از حسابش به بانک مراجعه کند، 3 روز پیش موفق شدند با همکاری مسئولان بانک، متهم را هنگامی که برای برداشت پول از حسابش به بانک آمده بود دستگیر و به اداره پلیس منتقل کنند.

در حالی که بررسی مدارک جعفر نشان می‌داد او یک مرد دیپلمه است که در کار خرید و فروش جعبه ابزار فعالیت دارد، بازجویی از وی آغاز شد و او که چاره‌ای جز اعتراف نمی‌دید به ماموران گفت: مدتی قبل زمانی که در یکی از هتل‌های تهران به سر می‌بردم متوجه 2 مرد شدم که درباره چاپ آگهی استخدام پزشک عمومی و متخصص در بیمارستانی در خارج از کشور صحبت می‌کردند.

همانجا بود که فکری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم با چاپ آگهی استخدام دست به کلاهبرداری از پزشکان بزنم. به این ترتیب در یکی از روزنامه‌ها یک آگهی استخدام چاپ کردم و با این ادعا که بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان دبی قصد استخدام تعدادی پزشک عمومی و متخصص ایرانی با شرایط استثنایی را دارد، با درج شماره حسابی از متقاضیان خواستم مبلغ 10 هزار تومان برای شرکت در آزمون استخدام به این حساب واریز کنند و به این ترتیب کلاهبرداری‌هایم را شروع کردم.

پس از اظهارات این مرد و اعتراف او به کلاهبرداری از بیش از 200 پزشک عمومی و متخصص در سراسر کشور، وی با صدور قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد و پرونده او برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.  بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5، روز گذشته با بیان این خبر در هشدار به جویندگان کار از آنها خواست مراقب آگهی‌های مرموز و فریبنده باشند و پس از مشاهده آگهی استخدام در روزنامه‌ها، قبل از واریز کردن هر گونه وجهی به حساب آگهی دهنده، حتما از صحت آن مطمئن شوند.

کد خبر 48048

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز