گروه حوادث - جواد عزیزی: دلال خودرو، پس از آنکه از شریکش رو دست خورد و به اتهام دادن چک بلامحل به زندان افتاد، تصمیم گرفت یک کلاهبردار تمام عیار شود

او که خود را مامور اطلاعات معرفی می‌کرد، به بهانه خرید خودرو و دادن وام‌های میلیونی، 19 نفر را فریب داد اما در حالی که برای فرار از دست پلیس تغییر چهره‌ داده بود، دستگیر شد

راز فعالیت مجرمانه این مرد مدتی قبل و به‌دنبال شکایت زنی فاش شد که مدعی بود یک مامور قلابی سر او و 18 نفر از همکارانش را کلاه گذاشته است.
این زن به بازپرس مهاجری گفت: چند هفته پیش همسرم هنگام پیگیری پرونده‌ قضائی خود با مردی به نام اکبر آشنا شد که مدعی بود از مأموران ارشد اطلاعات است و می‌تواند مشکل قضائی همسرم را در دادگاه حل کند.

با شروع دوستی همسرم با این مرد،  رفت و آمد وی به خانه ما آغاز شد و مدتی بعد وقتی اکبر متوجه مشکلات مالی شد،  با این ادعا که مسئول صندوق قرض‌الحسنه یکی از ارگان‌های اطلاعاتی است و به راحتی می‌تواند برای من و همسرم 10 میلیون تومان وام بدون بهره بگیرد مدعی شد که می‌خواهد به ما کمک کند.

من و همسرم که حرف‌های این مرد را باور کرده‌ بودیم ابتدا یک میلیون تومان به‌عنوان موجودی اولیه به وی پرداخت کردیم تا پس از گذشت چند هفته نوبت وام ما برسد اما هنوز این وام آماده نشده بود که این بار اکبر ادعای دیگری را مطرح کرد. وقتی او گفت که می‌تواند خودروهایی با شرایط ویژه و وام بدون بهره از محل کارش بگیرد،  من ماجرا را با همکارانم نیز در میان گذاشتم و به این ترتیب 18 نفر از آنها فریب این وعده را خورده و برای خرید این خودروها ثبت‌نام کردند.

اکبر هم از هر کدام از همکارانم مبلغ 2 میلیون تومان به‌عنوان ودیعه گرفت ولی با گذشت چند هفته،  وقتی دیدم نه از خودروها و وام خبری است و نه از اکبر،  فهمیدم کاسه‌ای زیر نیم کاسه است و تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.
پس از اظهارات این زن،  تحقیقات مأموران حفاظت اطلاعات ناجا برای دستگیری مرد مرموز آغاز شد. در حالی که نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد،  متهم برای آنکه اعتماد طعمه‌هایش را جلب کند از 3 نوچه به‌عنوان محافظ استفاده کرده و گاهی اوقات با خود اسلحه و گاز اشک‌آور نیز حمل می‌کرده است،  ماموران دریافتند با یک مامور قلابی مواجهند که دست به کلاهبرداری از مردم می‌زند.

با این اطلاعات،  تحقیقات برای دستگیری اکبر ادامه یافت و مدتی بعد ماموران موفق شدند با شناسایی مخفیگاه این مرد،  او را که سعی کرده بود با گریم و تغییر چهره،  خود را از دید پلیس مخفی کند دستگیر کردند.با کشف یک قبضه سلاح کمری،  بی‌سیم و لوازم مخصوص جعل،  این مرد به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها به فریب زن جوان و همکاران او اعتراف کرد و گفت: 3 سال پیش در حالی که در خرید و فروش ماشین فعالیت داشتم شریکم سرم را کلاه گذاشت و من با شکایت مشتریان روانه زندان شدم. پس از آن بود که تصمیم گرفتم من هم سر دیگران کلاه بگذارم. این بود که خودم را به‌عنوان مأمور اطلاعات معرفی کرده و کلاهبرداری از مردم را آغاز کردم.

پس از اعترافات اکبر، دیگر همدستان او نیز دستگیر شدند و با اعتراف متهمان به کلاهبرداری 70 میلیون تومانی از 18 نفر، بازپرس مهاجری آنها را مجرم شناخته و برای متهمان قرار مجرمیت صادر کرد

کد خبر 49398

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز