جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

اعضای باند کلاهبرداری پس از اجاره خانه‌های گران‌قیمت در غرب تهران، آنها را با اسناد جعلی در بنگاه قلابی خود به فروش می‌رساندند

به گزارش همشهری، ماجرای کلاهبرداری‌‌های این باند زمانی فاش شد که کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در جریان 2 پرونده مختلف قرار گرفتند که در آنها مردان کلاهبردار با مدارک جعلی آپارتمانی را به مبلغ 350 میلیون تومان به فروش رسانده بودند.

در حالی که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد کلاهبرداران پس از اجاره آپارتمان مورد نظر در شهرک غرب، تمامی مدارک و اسناد مربوط به آن را جعل کرده و سپس آن را به فروش رسانده‌اند، گروهی از کارآگاهان ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی متهمان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند. 

اگر چه اعضای این باند پس از فروش آپارتمان با عوض کردن شماره تلفن و محل کارشان بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید می‌شدند، کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و تحقیقات گسترده توانستند محدوده فعالیت متهمان را در غرب تهران شناسایی کنند.  به این ترتیب پس از چند هفته تحقیقات تخصصی سرانجام مخفیگاه یکی از اعضای باند ردزنی و این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

 او که امیر نام دارد پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها گفت: من و همدستانم پس از اجاره آپارتمان‌های مختلف در غرب تهران با اسناد جعلی یک حساب بانکی باز کرده و سپس با اجاره یک مغازه و نصب تابلوی بنگاه املاک فعالیت مجرمانه خود را آغاز می‌کردیم.

ما پس از شناسایی افرادی که خریدار آپارتمان بودند، اقدام به جعل اسناد و مدارک آپارتمانی می‌کردیم که قبلا اجاره کرده بودیم و سپس آن را به مشتریان می فروختیم و پس از دریافت پول و تقسیم آن متواری می‌شدیم. پس از آن هم به سراغ آپارتمان دیگری رفته و با اجاره آن فعالیت‌مان را از سر می‌گرفتیم.  پس از اعتراف‌های این مرد، ماموران با اطلاعاتی که از متهم به دست آورده بودند مخفیگاه 4 عضو دیگر باند را شناسایی و آنها را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تا کنون از متهمان یک دستگاه آپارتمان و چند خودروی مدل بالا و 25 میلیون تومان وجه نقد کشف شده است، گفت: متهمان با صدور قرار قانونی راهی زندان شده‌اند.

کد خبر 48407

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز