همشهری آنلاین: جشنواره فیلم کودکان برای کودکان گام‌های بلندی را برای بین‌المللی شدن برداشته است تا بچه‌های ایرانی بتوانند آثار خود را در کنار فیلم‌های دیگر کشورهای جهان در تهران تماشا کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی باقری دبیر جشنواره قاصدک در آیین پایانی این رقابت هنری گفت: با گذشت دو سال از برپایی این جشنواره شاهد ارسال بیش از 330 فیلم دست ساخته کودکان بودیم که این خود نشانگر رشد خوب جشنواره در زمینه‌های کمی و کیفی است.

وی افزود: کودکان فیلم‌های با ارزشی را با مضامین اخلاقی و اجتماعی تهیه کردند و روحیه پرسش‌گری خود را در آثارشان به نمایش گذاشتند و ای کاش پدر و مادرها زمینه را برای بروز خلاقیت‌های آنها بیش از پیش فراهم کنند.

مدیر روابط عمومی کانون اظهار امیدواری کرد این جشنواره (kids for kids) در دوره‌های بعدی خود همچون دیگر کشورهای جهان به صورت بین‌المللی برگزار شود.

باقری در عین حال خواستار برگزاری این جشنواره در تمام استان‌های کشور و دخالت بیشتر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد هنری شد.

در آیین پایانی جشنواره که روز 29 اردیبهشت در تهران برگزار شد همچنین وجیه‌ا... فردمقدم مدیر جشنواره و کارگردان صاحب‌نام فیلم‌های کودک ایران در سخنانی گفت: وقتی می‌بینم بچه‌ها فیلم می‌سازند خوشحالی‌ام به مراتب بیشتر از ساخت فیلم توسط خودم است.

وی از بزرگ‌ترها خواست در جریان تولید فیلم بچه‌ها کمتر دخالت کنند و اجازه دهند کودکان به سادگی و با امکانات محدود آرزوها، زندگی، انتقادها و مشکلات خود را انعکاس دهند.

مقدم گفت: به زودی بخش آموزش فیلم‌سازی به کودکان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون فعال خواهد شد و از بچه‌ها خواست فصل تابستان و اوقات فراغت خود را به ساخت فیلم اختصاص دهند تا آثارشان در سومین دوره جشنواره شرکت داده شود.

 دومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان روز 29 اردیبهشت با معرفی 25 برگزیده از میان 330 اثر پویانمایی و زنده بچه‌های ایرانی در تهران پایان یافت.

کد خبر 22500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز