همشهری آنلاین: دو فیلم کوتاه ایرانی "ریشه در آسمان" و "هر کجا بروم آسمان مال من است" در جشنواره بین‌المللی فیلم قبرس نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم قبرس، فیلم "ریشه در آسمان" فرخنده ترابی در بخش پویانمایی و "هر کجا بروم آسمان مال من است" مهدی جعفری را در بخش مستند به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده است.

این جشنواره در روزهای 23 تا 30 فروردین 1386 در قبرس برگزار می‌شود.

"هر کجا بروم آسمان مال من است" لحظه‌هایی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پناهنده افغانی و عراقی را در میهمان شهرهای ساوه و سمنان به صورت مستند به مدت 20 دقیقه با زیرنویس انگلیسی به تصویر کشیده است.

عنوان فیلم برگرفته از شعر سهراب سپهری شاعر نام‌آشنای معاصر است و در ساخت آن مدیریت مهمان شهرهای ساوه و سمنان، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، مریم عبدالکریم و شرکت ساینا فیلم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان - دفتر تهران را به عنوان تهیه کننده این اثر مستند یاری کرده‌اند.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به شفق پاوی و محمدرضا کریمی‌صارمی مجری طرح، محمد طلوع مدیر تولید، مسعود جعفری جانشین تولید، جمشید بهمنی دستیار کارگردان، شهرام متولی‌باشی صدابردار، مجید گرجیان و حسن اسفندیاری دستیاران فیلم‌برداری، گوینده س.رضایی و مدیریت استودیو فیلم‌ساز لابراتوار اشاره کرد.

گفتنی است این فیلم نخستین حضور بین‌المللی خود را اسفند سال گذشته در جشنواره فیلم بوف سوئد تجربه کرد.

کد خبر 18799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز