همشهری آنلاین: اجرای پنج طرح جدید توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکانات تازه‌ای را در اختیار بچه‌های ایرانی در سراسر کشور قرار خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی کانون، شورای راهبردی کانون که به تازگی تشکیل شده است، پنج طرح جدید کانون رایانه، آموزش فلسفه به نوجوانان، تولید کتاب‌های الکترونیکی، آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان و ایجاد گیم‌نت را به زودی مورد بررسی قرار می دهد تا در صورت تصویب اجرای آن از سال جاری آغاز شود.

شورای راهبردی چشم‌انداز 10 ساله فعالیت‌های کانون در حالی به ریاست مهدی ارگانی عضو هیأت مدیره کانون تشکیل شد که پیشتر گروهی از کارشناسان برجسته و مدیران سازمان با توجه  به ضرورت بازنگری در فعالیت‌ها و تولیدات کانون چشم‌اندازی 10 ساله را ترسیم و تهدیدها، محدودیت‌ها و فرصت‌های پیش روی کانون را  مورد بررسی قرار دادند و در فعالیت‌های این سازمان با سابقه در عرصه هنر و ادبیات کودک بازنگری کردند.

در صورت تصویب و اجرای پنج طرح جدید، برنامه ها ، فعالیت ها و تولیدات کانون با نوآوری هایی روبرو  و امکانات جدیدی در اختیار کودکان و نوجوانان ایرانی قرار می‌گیرد.

 در شورای راهبردی کانون علاوه بر رییس افرادی مانند معاون اداری و مالی، مدیر امور اداری،مدیر طرح و برنامه و بودجه، مدیر حوزه مدیر عامل و مدیر روابط عمومی نیز عضویت دارند. 

چشم‌انداز راهبردی 10 ساله کانون علاوه بر این که به وظایف بخش‌های مختلف کانون در حوزه مراکز و تولیدات به صورت جداگانه می‌پردازد و برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های آنها پیش‌بینی کرده است در عین حال نگاه هزینه‌ای و نه سرمایه‌گذاری به فعالیت‌های فرهنگی و نگاه درجه چندمی به مسایل مربوط به کودکان و نوجوانان و عدم توجه و همراهی لازم از سوی مراجع سیاست‌گذار با توجه به ظرفیت و توان کاری کانون را از جمله تهدیدها و محدودیت‌ها در این عرصه برشمرده است.

در این چشم‌انداز همچنین پیش‌بینی شده است علاوه بر بهره‌گیری کانون از دانش و فن‌آوری‌های نوین روز در 10 سال آینده، توجه به زبان، فرهنگ‌، تاریخ، هنر و آداب ایرانی و اسلامی در اولویت فعالیت‌های کانون قرار گیرد ضمن این که توسعه مراکز کانون تا رسیدن به استانداردهای بین المللی کتابخانه های کودک در دستور کار کانون قرار دارد.

گفتنی است در حال حاضر کودکان و نوجوانان ایرانی از امکانات 700 مرکز فرهنگی‌، هنری ثابت، سیار و پستی کانون در سراسر کشور بهره مند می شوند.

کد خبر 18793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز