سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشنهاد کرد موزه‌ای با نام قدس و با هدف معرفی بیشتر سرزمین فلسطین به خانواده‌ها و بچه‌ها در ایران دایر شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، محسن چینی‌فروشان روز سه‌شنبه در مراسم گشایش سیزدهمین جشنواره یک هفته با کانون با بیان این مطلب افزود: برپایی این جشنواره با موضوع قدس قلب طلایی جهان اسلام می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد یک موزه بزرگ با نام قدس شود.

چینی‌فروشان با توجه به این موضوع که ایجاد موزه قدس از حد توانایی یک سازمان یا نهاد خارج است و مخاطبین بیشتری را فرا می‌گیرد پیشنهاد کرد سازمانی مانند شهرداری تهران پیشقدم ایجاد این موزه شود و نهادهای دیگر از جمله کانون در این امر مهم مشارکت کنند.

مدیرعامل کانون با تحلیل شرایط جهانی و بین‌المللی، وضعیت فعلی را به نفع جریان مقاومت در فلسطین دانست و تأکید کرد: صهیونیست‌ها پس از فروپاشی شوروی تصور می‌کردند که مسأله فلسطین حل شده است و ایده نیل تا فرات آنها تحقق می‌یابد ولی اکنون در مرحله‌ای قرار گرفته‌اند که شهروندان آنها پس از فشارهای زیاد برای مهاجرت به سرزمین اشغالی با مشکلی مانند احساس عدم امنیت روبرو هستند و این جریان مهاجرت معکوس را تشدید کرده است.

وی همچنین بر هم خوردن معادلات دشمنان جهان اسلام را در مورد فلسطین مرهون پیروزی انقلاب و نقش بزرگ حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی توضیح داد: سال گذشته جشنواره یک هفته با کانون با نام خلیج فارس قلب آبی ایرانیان برگزار شد که موضوع اتحاد ملی را مورد توجه قرار داده بود و جشنواره امسال هم با نام قدس بر انسجام اسلامی تأکید می‌کند.

به گفته مدیرعامل کانون پیدا کردن زبان مناسب برای انتقال مفاهیم نظری و نشاندن این مفاهیم در ذهن و اندیشه کودکان، کار مشکلی است که نظام تعلیم و تربیت آن را عهده دار است و جشنواره یک هفته با کانون هم تلاش می‌کند به این زبان نزدیک شود.

چینی‌فروشان در پایان، قدس را نمادی از دنیای اسلام دانست که به یک منطقه، محل یا حتی حکومت محدود نمی‌شود.

در سیزدهمین جشنواره یک هفته با کانون در روزهای 4 تا 11 اردیبهشت مراکز کانون 13 استان کشور فعالیت‌های خود را با موضوع قدس قلب طلایی جهان اسلام در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب ارایه می‌کنند.

در مراسم گشایش این جشنواره قاسم کریمی معاون فرهنگی کانون هم گفت پیدا کردن منابع مناسب برای معرفی به بچه‌ها و یافتن زبانی برای انتقال این مفاهیم با موضوع قدس و فلسطین کار سختی بود که مربیان کانون در این جشنواره با تکیه بر روش‌های رایج در کتابخانه‌های کانون به آن دست یافته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد این جشنواره خانواده‌ها و کودکان را با مسایل تاریخی و موضوع فلسطین و دشمنی مانند صهیونیست‌ها بیشتر آشنا کند.

در این آیین همچنین گروه سرود پیشاهنگی امام زمان(عج) از گردان امام رضا(ع) وابسته به حزب‌ا... لبنان سرودهایی را در مورد مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان اجرا کردند.

گفتنی‌است جشنواره یک هفته با کانون تا روز 11 اردیبهشت از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برپاست.


برای دیدن عکس‌های مراسم آغاز به کار سیزدهمین جشنواره یک هفته با کانون اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 20391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز