همشهری آنلاین: "خداوندگار کوچک" مسابقه‌ای اینترنتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هشت‌صدمین سالگرد تولد شاعر و عارف شهیر ایرانی مولانا محمد بلخی رومی برای بچه‌های ایرانی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، سازمان علمی فرهنگی ملل متحد یونسکو سال 2007 میلادی را هم‌زمان با هشت‌صدمین سالگرد تولد مولانا به بزرگداشت این شاعر صاحب‌نام ایرانی در کشورهای مختلف جهان اختصاص داده است.

بر این اساس و با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با زندگی و آثار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی سایت اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com مسابقه "خداوندگار کوچک" را از روز 28 فروردین در بخش مسابقه خود قرار داده است.

کاربران اینترنت با مراجعه به بخش مسابقه سایت کانون تا روز 8 مهر 1386 روز بزرگداشت مولوی فرصت دارند به 17 سؤال این مسابقه ظرف 30 دقیقه پاسخ دهند.

سؤال‌های مسابقه "خداوندگار کوچک" با استفاده از کتابی به همین نام نوشته محمدعلی شاکری‌یکتا از انتشارات کانون به صورت عمده موضوع‌هایی مانند زندگی، آثار ماندگار و عناوین و القاب این شاعر شهیر ایرانی قرن هفتم هجری را مورد توجه قرار داده است. پس از پایان مهلت مسابقه به برگزیدگان این رقابت اینترنتی جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتی است در حال حاضر دو مسابقه دیگر نیز با عناوین "مهمانی لاله‌ها" و "نقش مرکب" در بخش مسابقه سایت کانون امکان شرکت کاربران اینترنت را فراهم می‌کند.

کد خبر 20141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز