دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همایش 3 روزه بین‌المللی بزرگداشت جلال الدین محمد مولوی، 6 آبان امسال با حضور جمع کثیری از مولوی شناسان جهان و با سخنان رئیس‌جمهوری در سالن سران کشورهای اسلامی تهران افتتاح می‌شود.

دبیر جلسات ستاد برگزاری همایش بزرگ هشتصدمین سالگرد تولد مولانا جلال‌الدین محمد گفت: این همایش بزرگترین برنامه‌‌ای است که در سال مولانا در کشور برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری این همایش از سال گذشته به ریاست آقای دکتر حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی کشور  و همراهی نهادهای علمی و فرهنگی کشور کار خود را در 4 کمیته مختلف آغاز کرده است.

در حال حاضر فهرست میهمانان و مقالات ارائه شده به این همایش کامل شده است و برنامه‌های آن نیز به‌زودی نهایی خواهد شد.

کمیته اجرایی همایش به ریاست محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در وزارت ارشاد، کمیته علمی به ریاست دکتر غلامرضا اعوانی در انجمن حکمت وفلسفه، کمیته فرهنگی و هنری به ریاست دکتر بهمن نامور مطلق در فرهنگستان هنر و کمیته بین الملل به ریاست خلج منفرد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل شده است. این کمیته‌ها به طور مستقل برنامه‌های خود را آماده کرده  و ارائه می‌کنند.

یونسکو سال 2007 را همزمان با هشتصدمین سالگرد تولد مولوی برای بزرگداشت این شخصیت به نام او نامگذاری کرده و به همین مناسبت، برنامه‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 31112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز