شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یعقوب لیث عنوان تازه‌ترین مسابقه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که استان سیستان و بلوچستان را به بچه‌های فارسی زبان معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه با طرح 20 سؤال چهار گزینه‌ای در بخش مسابقه سایت اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com تلاش می‌کند کودکان را با جاذبه‌های طبیعی، جغرافیایی و تاریخی استان سیستان و بلوچستان آشنا سازد.

  بر اساس این گزارش کاربران اینترنت با مراجعه به بخش مسابقه سایت اینترنتی کانون می‌توانند از روز 28 شهریور تا 30 آذر 1387 روز گرامیداشت یعقوب لیث در این رقابت شرکت کنند و به سؤال‌های آن که تاریخ، صنایع دستی، جاذبه‌های طبیعی، بنا‌های تاریخی، مشاهیر و هنرمندان استان را مورد توجه قرار داده است ظرف 30 دقیقه پاسخ دهند.
 پس از اتمام این مهلت، به برگزیدگان این رقابت اینترنتی جوایزی توسط کانون و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اهدا خواهد شد.

یعقوب لیث صفاری مؤسس و بنیان‌گذار سلسله تاریخی صفاریان در قرن سوم هجری، زاده سیستان بود که در جریان توسعه حکومت این سلسله بخش‌های بزرگی از ایران مانند خراسان، گرگان، فارس و کرمان را تحت پوشش حکومت خود قرار داد و در جهت غرب تا جندی شاپور پیشرفت و در نهایت برای جنگ با خلیفه عباسی‌المعتد راه بغداد را در پیش گرفت. آرامگاه این سردار ایرانی در دزفول است

کد خبر 63877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز