چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسابقه اینترنتی ایمنی کلید سلامتی در سومین سال برگزاری خود تلاش می‌کند میزان آشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه مقابله و برخورد با حوادث و آتش‌سوزی را بالا ببرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این سومین سالی است که مسابقه ایمنی و کلید سلامتی در پایگاه اینترنتی کانون، با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و با هدف افزایش آگاهی کودکان در زمینه امدادرسانی در حوادث و مهار و کنترل دامنه آن و قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آتش‌نشانان اجرا می‌شود.

بر این اساس کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه پایگاه اینترنتی کانون با نشانی www.kanoonparvaresh.com به 20 سؤال چهار گزینه‌ای این رقابت ظرف مدت 30 دقیقه پاسخ گویند.

سؤال‌های این رقابت بیشتر با موضوع آتش‌سوزی و نحوه مهار و کنترل آن، چگونگی برخورد با حادثه دیدگان از برق گرفتگی و پخش شدن گاز و مایعات اشتعال‌زا در محیط‌های زندگی و کار و نحوه اطلاع‌رسانی به آتش‌نشانان طراحی شده است.

مسابقه «ایمنی کلید سلامتی 3» از روز 4 مهر و در آستانه هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی در پایگاه اینترنتی کانون فعال شده است و تا روز 14 اسفند سال 1386 روز احسان و نیکوکاری ادامه خواهد یافت.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پس از پایان این مهلت به برگزیدگان مسابقه جوایزی را اهدا خواهد کرد.

جایزه‌ای که در دو سال گذشته به برندگان مسابقه اهدا شد یک عدد کپسول آتش‌نشانی کوچک بود تا کودکان با نحوه استفاده از آن در محیط زندگی خود آشنا شوند.

 گفتنی است در حال حاضر در بخش مسابقه پایگاه اینترنتی کانون امکان شرکت کاربران اینترنت در 4 مسابقه دیگر با عنوان «خداوندگار کوچک» با موضوع سال مولانا، « احسن ‌الخالقین » با موضوع نام‌های پروردگار، «کریم اهل بیت» با موضوع سخنان امام حسن مجتبی (ع) و «همسفر با قومس» با موضوع سمنان‌شناسی فراهم شده است.

کد خبر 32522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز