شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

ترجمه - رضا علی‌شاهی: براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که بیشتر روز را پشت رایانه‌های خود هستند، ممکن است تمایل داشته باشند وب سایت‌هایی مرتبط با حفظ تناسب اندام را پیدا کنند و به این ترتیب به سلامت خود کمک کنند.

محققان دریافته‌اند که نرمش‌های موجود در اینترنت برای کاربران بسیار موثر بوده است. در طول مطالعاتی که در این زمینه و در مدت یک سال انجام شده است، کاربران اینترنت هر هفته بین 80 تا 90 دقیقه با تمرینات ورزشی که در اینترنت با آنها برخورد کردند ورزش کرده‌اند.

این یافته‌ها بسیار مهم هستند، چراکه نشان دهنده این مطلب است که میلیون‌ها کاربر اینترنتی می‌توانند به وسیله ابزاری که همیشه به بی‌تحرکی متهم بوده، به حفظ تناسب اندام خود بپردازند.

 دکتر بیس اچ. مارکس که این تحقیقات را انجام داده است در مقاله‌ای اعلام کرده که در سال 2006، 147 میلیون نفر کاربر اینترنتی جوان در ایالات متحده ثبت شده‌اند. در ایالات متحده، افرادی که کارشان پشت صندلی است، در حدود 80میلیون نفر هستند.

دکتر مارکس و همکارانش نتایج بررسی‌ خود را در نشریه پزشکی بین‌المللی منتشر کرده‌اند که در این بررسی 249 کاربر جوان که تمام مدت زمان کار به صورت نشسته با رایانه خود کار کرده بودند را به طور اتفاقی و از میان سه گروه انتخاب کردند.

 گروه اول از وب سایت‌های که توسط متخصصان اداره می‌شد استفاده کردند تا فعالیت‌های ورزشی موجود در آن وب‌سایت‌ها را انجام دهند. گروه دوم لینک‌های سازمان‌های معروف ورزشی و حفظ تناسب اندام در اختیارشان قرار گرفت و گروه سوم تنها به وسیله نامه‌های الکترونیکی مقالاتی مرتبط با حفظ تناسب اندام دریافت کردند.

 کاربران در این سه گروه به طور مرتب به سوالاتی پاسخ داده و با گروه محقق در ارتباط بودند تا نتایج دقیقی از کارشان به دست آید.

پس از یک سال تمامی گروه‌ها تقریباً عملکرد خوبی داشتند. افرادی که دسترسی به وب‌سایت‌ها برایشان فراهم شده بود، به طور متوسط در هفته 90 دقیقه ورزش می‌کردند.

در مجموع گروه‌های شرکت کننده در این بررسی به طور متوسط هفته‌ای 30 دقیقه ورزش کرده‌اند.

به باور تیم تحقیق، باید بررسی‌های بیشتری در زمینه تاثیر اینترنت بر ورزش کاربران اینترنتی صورت گیرد و قدرت اینترنت بر کاربرانی که همیشه در پشت این وسیله نشسته و از صندلی‌های خود جدا نمی‌شوند مورد بررسی قرار گیرد.

 رویترز

کد خبر 28122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز