همشهری آنلاین: یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای 20 تا 22 آبان در شهر اهواز برگزارمی شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور ساعت 8 و  30 دقیقه روز 20 آبان درمجتمع فرهنگی،هنری کانون واقع در فاز دوم پاداد شهر روبروی بازارچه  شهر اهواز آغاز می شود و عصر روز 22 آبان نیز با معرفی آثار برتر توسط گروه داوری سه نفره جشنواره شامل عادل بزدوده،غلامرضا رسول اف و داوود کیانیان و اهداء جوایز برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

یازدهمین جشنواره از صبح روز 20 آبان ماه با حضور 16 گروه نمایشی از 11 استان کشور در دو بخش اعضاء و آزاد آغاز خواهد شد. در این میان کودکان و نوجوانان اهوازی طی روزهای 20 تا 22 آبان به مجتمع فرهنگی، هنری کانون اهواز خواهند رفت تا جشن شاد عروسک های ایرانی را بر روی صحنه تئاتر به تماشا بنشینند.

در نخستین روز این جشنواره پس از آیین رسمی گشایش ابتدا دو نمایش «سحر خیز باش» کار اعضاء  مرکز شماره 1 کانون دزفول و «شازده مراد»  کار مرکز شماره 8 کانون اراک در بخش آزاد به صحنه خواهد رفت.

جشن شاد کودکان و نوجوانان اهوازی بعد از ظهر همین روز با تماشای 4 نمایش« تبر» کار اعضاء مرکز بوشهر، «آرزوی آسمانی» کار اعضاء مرکز شماره 17 تهران، « در حوالی شهر قصه» کار اعضاء مرکز شماره 3 تبریز و «پسری که دلش می خواست» کار اعضاء مرکز شماره 7 کانون قم  در مجتمع فرهنگی، هنری کانون اهواز کامل می شود.

مجتمع فرهنگی کانون _میزبان یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی سراسری کانون_  در فاز دوم پاداد شهر روبروی بازارچه شهر اهواز واقع شده است.

بر اساس این گزارش گروه داوری این جشنواره شامل عادل بزدوده، غلامرضا رسول اف و داوود کیانیان روزهای 20 تا 22 آبان نمایشهای منتخب این جشنواره را مورد ارزیابی قرار می دهند تا برگزیدگان این رقابت هنری در روز پایانی جشنواره معرفی شوند.

گفتنی است نمایش های شرکت داده شده در جشنواره اهواز از میان حدود 350 نمایش در مرحله شهری و 90 نمایش مرحله استانی به بخش نهایی جشنواره راه یافته اند .

جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون سراسر کشور در حالی با حضور 16 گروه نمایشی از 11 استان کشور به میزبانی اهواز برگزار می شود که در آن شماری از کودکان و نوجوان و مربیان آنها قرار است تصویری از وضعیت این هنر تاثیر گذار را در مراکز کانون به نمایش بگذارند.

این گروه های هنری در رقابتی فشرده، خود از میان نزدیک به 350 نمایش در مرحله شهری و حدود 90 نمایش مرحله استانی در سراسر کشور برگزیده شده اند تا در اهواز و در دو بخش اعضاء و آزاد با یکدیگر مسابقه دهند، ضمن این که سه گروه دانش آموزی شهر اهواز نیز نمایش های خود را برای کودکان همشهری خویش اجراء می کنند.

در بخش اعضاء قراراست 12 نمایش با عنوان های «پیرمرد ودرنا» و «در حوالی شهر قصه» از استان آذربایجان شرقی، «سرزمین آفتاب» از اردبیل، «تبر» از بوشهر، «موسی و شبان» و« آرزوی آسمانی» از تهران،« اسب چوبی» از خراسان رضوی، «سحر خیز باش» از خوزستان، «پسری که دلش میخواست» از قم، «حکایت محمود آقا و همسرش» از کرمانشاه ، « صفر کله گنده» از لرستان و «شیرین تر از انگور» از استان مرکزی به نمایش در آید.

در بخش آزاد شامل ترکیبی از نمایشگران کودک و مربیان آنها یا چند مرکز کانون در یک شهر نمایش های«قفس» از خوزستان، «یک حکایت» از لرستان ،«شازده مراد» از مرکزی و «تریلوژی خیال» از یزد بر روی صحنه خواهد رفت.

نمایش های جشنواره یازدهم عروسکی کانون با موضوع  و شیوه آزاد شامل شیوه های «نخی»، «دستکشی»، «میله ای»،« باتومی»، «بن راکو»«،ماسک»،«سایه ای» و «ماوراء بنفش»  برگزار می شود ضمن این که سه نمایش آن شامل «موسی و شبان» از تهران، «شیرین تر از انگور» از مرکزی و «قفس» از خوزستان با الهام از داستانهای مثنوی مولانا جلال الدین رومی تهیه و اجراء شده است.

در این آیین، جوایز برگزیدگان سومین مسابقه نمایشنامه نویسی مراکز کانون که در آن بیش از 340 نمایشنامه شرکت داشته اند نیز اهداء می شود.

کد خبر 36258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز