دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از معاونین رییس سازمان بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «سیفژ» برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، محسن چینی‌فروشان در بازگشت از سفر هلند با بیان این مطلب از تغییر مکان دفتر مرکزی سازمان سیفژ از کانادا به آفریقای جنوبی پس از 10 سال نیز خبر داد.

مجمع عمومی این سازمان روز 25 مهر امسال با حضور 68 عضو سیفژ از 32 کشور جهان در هتل نووتل شهر آمستردام، چینی‌فروشان را به عنوان یکی از 9 عضو هیأت مدیره انتخاب و پس از آن این گروه با تشکیل جلسه‌ای وی را به عنوان یکی از دو معاون این سازمان بین‌المللی معرفی کردند.

همچنین مسئولیت کمیته تولید این سازمان نیز بر عهده مدیرعامل کانون گذاشته شد. سازمان سیفژ دارای سه کمیته تخصصی است که شامل «فستیوال‌ها»، «رسانه‌ و توزیع» و «تولید» می‌شود.

هیأت مدیره سیفژ در اجلاس اخیر خود همچنین خانم فردوس بوبولیا از آفریقای جنوبی را به سمت دبیر کلی این سازمان منصوب کرد.

بوبولیا یک بانوی مسلمان است که ریاست مؤسسه فیلم‌سازی برای کودکان کشور آفریقای جنوبی را بر عهده دارد و پیش از این برای داوری در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک، همچنین شرکت در اجلاس گذشته سیفژ به ایران سفر کرده بود.

بر اساس این گزارش تصویب پیشنهاد اولیه ایران برای ایجاد صندوق حمایت از تولیدات فیلم کودک و نوجوان از دیگر مصوبات اجلاس اخیر سیفژ به شمار می‌رفت.

 گفتنی است جلسه آینده هیأت مدیره سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان (سیفژ) در روزهای 21 تا 23 دی امسال در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 35250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز