شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین درحالی سومین روز خود را پشت‌سر گذاشت که مهم‌ترین فیلم این جشنواره تاکنون نبرد برای حدیثه بود‌ه ‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  این فیلم پیرامون قتل‌عام 24 غیرنظامی عراقی به‌دست 4 تفنگدار آمریکایی توسط نیک برومفیلد کارگردان انگلیسی ساخته شده است.

این فیلم با روش دوربین روی دست و در اردن فیلمبرداری شده  و حضور چند تفنگدار آمریکایی در نقش‌های اصلی که سابقه خدمت در عراق نیز داشته‌اند موجب شده تا فیلم کاملا حال و هوای مستند داشته باشد.

برومفیلد درمورد این فیلم گفت: تصور می‌کنم در شرایطی که اطلاعات اندکی درمورد آنچه  واقعا در عراق می‌گذرد از سوی مجامع رسمی و رسانه‌ها اعلام می‌شود این فیلم می‌تواند نقش مثبتی در ارائه اطلاعات صحیح داشته باشد.

خشونت بی‌حد و حصر فیلم باعث شد تا عده‌ای سالن نمایش را در همان دقایق ابتدایی ترک کنند ولی فیلم درنهایت با تشویق شدید تماشاگران باقیمانده مواجه شد.

نبرد برای حدیثه یکی از 16 فیلمی است که برای جایزه صدف طلایی – جایزه ویژه بهترین فیلم – رقابت می‌کند و این جایزه را هیأت داوران به ریاست پل‌آسته نویسنده و کارگردان آمریکایی اهدا می‌کنند.

برومفیلد که سال گذشته فیلم ارواح او، فیلم افتتاحیه جشنواره سن‌سباستین بود درمورد این فیلم می‌افزاید: من قصد نداشتم در این فیلم جانبداری کرده باشم بلکه می خواستم واقعیت را به‌ساده‌ترین وجه به تصویر بکشم.

4 تفنگدار آمریکایی مدعی بودند که در پاسخ به مرگ دوستشان بر اثر یک بمب کنار جاده‌ای 24 نفر را به قتل رسانده‌اند.

فیلم نبرد برای حدیثه یکی از چند فیلمی است که با مضمون جنگ عراق طی ماه‌های اخیر در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی به نمایش درآمده است.

از مهم‌ترین فیلم‌ها باید به دردره الاه به کارگردانی پل هگیس در جشنواره بین‌المللی فیلم دوویل و فیلمی از برایان دی پالما در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اشاره کرد که جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد.

برندگان نهایی جشنواره سن‌سباستین اسپانیا طی مراسمی در روز 7 مهر (29 سپتامبر) معرفی خواهند شد.

کد خبر 32124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز