همشهری آنلاین: دو جشنواره بزرگ سینمایی در فرانسه مجموعه‌ای از تولیدات سینمایی ایران را در معرض دید تماشاگران خود قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفدهمین جشنواره فیلم اوبرویه در روزهای 21 تا 27 آبان در دو ویژه‌برنامه ابتدا مجموعه‌ای از فیلم‌های عباس کیارستمی کارگردان شهیر ایرانی مانند مسافر، تجربه، نان و کوچه، زنگ تفریح، همسرایان، لباسی برای عروسی، دو راه حل برای یک مسأله و خانه دوست کجاست؟ را به نمایش گذاشت و پس از آن تعدادی از فیلم‌های پویانمایی کانون نیز بر روی پرده رفت.

در این مجموعه فیلم‌های «گلباران» و «رخ» علی‌اکبر صادقی، «خواب» علیرضا چیتایی، «مادر بزرگ پرنده» فاطمه گودرزی و «ریشه در آسمان» فرخنده ترابی نمایش داده شد.

سال‌های گذشته فیلم «باشو غریبه کوچک» بهرام بیضایی، جایزه بزرگ این جشنواره سینمایی را از آن خود کرده بود ضمن این که علی‌اکبر صادقی نیز در دوره‌های پیشین آن در مقام داور جشنواره حضور داشته است.

این گزارش می‌افزاید دومین جشنواره‌ای که فیلم‌های ایرانی در آن شرکت داده شده است جشنواره‌ای است با عنوان سینامبول که در تاریخ 23 تا 27 آبان در شهر آوینیون فرانسه فیلم «مادر بزرگ پرنده» فاطمه گودرزی را در ویژه برنامه فیلم‌های کوتاه خود به نمایش گذاشته است.

همچنین در بخش دیگری از جشنواره فیلم‌های دیگری از ایران مانند «آب و آیینه» بیژن زمان‌پیرا، «غفلت» سعید مترصد، «میوه درخت زیتون» میسا مولوی، «آخرین روستای سرشماری نشده» شهرام علیدی، «همسفر خاموش» الهام حسین‌زاده و «کمی بالاتر» مهدی جعفری به روی پرده رفت.

همچنین فریور اقوامی رییس انجمن فرهنگی ایران و فرانسه در شهر مونت پلیه نیز به منظور بحث و گفت‌وگو با تماشاگران، در این جشنواره حضور داشت.

چهار فیلم ایرانی در بخش مسابقه جشنواره ویسامبورگ فرانسه
 
چهار فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ویسامبورگ فرانسه حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی کانون، فیلم‌های «مادربزرگ پرنده» به کارگردانی فاطمه گودرزی و «خواب» به کارگردانی علیرضا چیتایی در بخش مسابقه رسمی این جشنواره با آثاری از کشورهای کانادا، آمریکا، فرانسه، بلژیک، روسیه، جمهوری چک و استرالیا رقابت می‌کنند.

این بخش را 5 داور بین‌المللی از کشورهای لهستان، کرواسی، ایتالیا، بلژیک و فرانسه داوری می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم ویسامبورگ در روزهای 21 تا 29 آبان دو فیلم دیگر «گنجشگ و پنبه دانه» کار مرتضی احدی و «ریشه در آسمان» فرخنده ترابی را نیز در بخش مسابقه داوران جوان این جشنواره شرکت داده است.

در این بخش 14 فیلم کوتاه از کشورهای مختلف جهان مورد قضاوت هفت داور جوان قرار می‌گیرند.

کد خبر 36891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز