چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

بادبادک‌باز، فیلم جدید مارک فورستر با بازی همایون ارشادی به‌عنوان فیلم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی انتخاب شد.

بنا به خبر همشهری، خالد عبدالله، زکریا ابراهیمی، علی دانش بختیاری و احمدخان محمودزاده از دیگر بازیگران فیلم بادبادک‌باز هستند که فیلمنامه آن را دیوید بنیوف، فیلمنامه‌نویس فیلم‌های مطرح ساعت 25، تروا و بمان نوشته است و گفته می‌شود ارشادی با سفارش و رابطه عباس کیارستمی برای بازی در نقش پدر _که یکی از نقش‌های اصلی فیلم و کتاب محسوب می‌شود_ انتخاب شده است.

ارشادی برای نخستین بار و خیلی دیر با بازی در فیلم طعم گیلاس ساخته کیارستمی پا به عرصه بازیگری گذاشت، اما شهرت و اعتبار بین‌المللی کارگردانی او را نیز خیلی زود به شهرت رساند.

این فیلم بر مبنای رمان معروف خالد حسینی ساخته شده و داستان مردی به نام امیر است که در دوران حکومت طالبان پس از سال‌ها زندگی در کالیفرنیا به کشور خود افغانستان بازمی‌گردد تا به دوست دوران کودکی خود حسن که پسرش به دردسر افتاده کمک کند.

در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی که تا 25 آذر (16 دسامبر) ادامه دارد، 16 فیلم برای بار اول اکران می‌شوند که از ایران 2 فیلم حافظ ابوالفضل جلیلی و آن سه  نقی نعمتی در بخش سینمای جهان به نمایش درمی‌آیند.

کد خبر 39036

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز