همشهری آنلاین: بچه‌های ایرانی در آستانه روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، برای دنیا پیراهنی آبی از صلح و دوستی آرزو کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای مراکز کانون با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت نهم مهر روز شهادت محمدالدوره نوجوان فلسطینی از زبان یک همسال فلسطینی خود از دوستان مهربانشان در جای جای دنیا خواسته‌اند تا مانند رودها، آرام و پیوسته صدای اعتراضشان را به گوش‌های کر جنگ برسانند و صلح را یکپارچه در بلندترین قله جهان فریاد کنند تا آرامش و دوستی پیراهن آبی دنیا شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است من فرزند مظلوم جنگ بودم که سوخته شدن دوستانم را میان شعله‌های وحشت‌آور بارها دیده‌ام و ایستادم آن طور که برادرانم و پدرانم ایستاده بودند و آزادی و صلح را فریاد زده بودند و پاره‌های سنگ را در مشتم فشردم تا تمام کودکان و نوجوانان دنیا فریادم را بشنوند و برای رهایی از چنگ ظلم، مشت‌هایشان را گره کنند و نفس‌‌هایش را در گلوگاه فرصت‌ها فریاد بزنند.

بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فعالیت دیگری مسابقه‌ای اینترنتی را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود به همین مناسبت با عنوان «فلسطین سرزمین وحی» برپا کرده است.

این مسابقه با طرح 16 سؤال چهار گزینه‌ای میزان آشنایی کودکان و نوجوانان ایرانی با سرزمین فلسطین و رویدادهای تاریخی آن، جغرافیا و مبارزات مردم آن دیار با رژیم اشغالگر صهیونیست و شخصیت‌های مبارز فلسطین را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

کودکان و نوجوانان فارسی زبان از روز 8 مهر می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com به این سؤال‌ها ظرف مدت 25 دقیقه پاسخ دهند.

این رقابت تا 5 آذر روز بسیج مستضعفین در این پایگاه اینترنتی امکان شرکت کاربران را در مسابقه فراهم می‌کند. پس از پایان مهلت تعیین شده به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 32801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز