همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان لرستانی در قالب یک تور تفریحی و پژوهشی به تهران سفر می‌کنند تا بازدید بچه‌های تهرانی از استان خود را پاسخ دهند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این برنامه در قالب طرحی با عنوان «سرای من ایران» برنامه‌ریزی شده است و در نخستین مرحله آن کودکان تهرانی در روزهای 13 تا 16 مرداد به این استان سفر کردند و ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی آن به مطالعه در زمینه‌های مختلف از جمله میراث‌های فرهنگی، ادبیات، هنر، تاریخ، جغرافیا و صنعت لرستان پرداختند.

در دومین مرحله تور تفریحی و پژوهشی سرای من ایران بچه‌های لرستان بازدید همسالان تهرانی خود را با سفر به شهرهای تهران و ری در روزهای 26 تا 29 مرداد پاسخ می‌دهند.

در این سفر با هدف ایجاد فرصت تجربه و تحقیق نوجوانان و فراهم کردن زمینه برای آشنایی بچه‌ها با فرهنگ‌، آداب و رسوم سرزمین ایران، 15 کودک و نوجوان عضو مراکز کانون لرستان از مجموعه کاخ موزه‌های سعدآباد، مراکز تاریخ و زیست‌شناسی کانون، امامزاده صالح، بازار تجریش، موزه کودک کانون و مرقد امام (ره) بازدید می‌کنند.

شرکت در تور ری از آخرین برنامه‌هایی است که برای بازدید سه روزه بچه‌های لرستان از تهران در نظر گرفته شده است توری که از چند سال پیش کودکان تهرانی را با فرهنگ و آداب و رسوم و بناهای تاریخی «ری»، این شهر کهن ایران زمین و نحوه حفاظت از بناهای تاریخی و اشیای کشف شده از زیر خاک و باستان‌شناسی آشنا می‌سازد.

اردوی فرهنگی پژوهشی سرای من ایران روز 29 مرداد به پایان می‌رسد و سفرنامه‌های کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون دو استان از این اردو در آینده‌ای نزدیک جمع‌آوری می‌شود تا تجربه این فعالیت پژوهشی در اختیار دیگر استان‌های کشور قرار گیرد.

کد خبر 29010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز