همشهری آنلاین: کودکان تهرانی قصه‌های اصیل ایلامی را در هفته فرهنگی ایلام از زبان مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دو زبان کردی و فارسی می‌شنوند.

به گزارش روابط عمومی کانون، هفته فرهنگی استان ایلام که طی روزهای نهم لغایت چهاردهم تیرماه امسال در فرهنگسرای خاوران تهران برگزار می شود، بخش ویژه ای را به کانون این استان غربی ایران اختصاص داده است تا کودکان و نوجوانان تهرانی نیز از این رویداد فرهنگی بهره مند وبا فرهنگ مردم آن سامان بیش از پیش آشنا شوند.

در کنار غرفه قصه گویی ،محصولات فرهنگی،آثار هنری و فعالیتهای مراکز کانون نیز به بازدید کنندگان از نمایشگاه در غرفه ای به صورت جداگانه معرفی می شود.

هفته فرهنگی استان ایلام به گفته برپاکنندگان آن با هدف ارایه توان مندی های استان و آشنایی دانش آموزان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و بازرگانان با توان مندیهای فرهنگی ایلام برپا می شود و در آن، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی، هنری استان به ارایه محصولات و خدمات خود  در زمینه‌های خوشنویسی، طراحی، کتاب‌های چاپ شده توسط مؤلفان بومی، آثار مطبوعاتی و نشریات، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و طرح‌های پژوهشی، عکس،پوستر، و لباس‌های محلی می‌پردازند.

جشنواره فرهنگی استان ایلام از نهم تیرماه در فرهنگسرای خاوران تهران جلوه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگی خطه از خاک ایران زمین را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 25382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز