گروه ادب و هنر: پس از 5 روز پر شور و شوق در همدان، جمعه 14 اردیبهشت بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به کار خود پایان می‌دهد.

مراسم اختتامیه این جشنواره پرطرفدار، صبح جمعه در سینما فجر همدان برگزار خواهد شد و پروانه زرین بخش‌های مختلف، بر شانه‌های برگزیدگان امسال آرام می‌‌گیرد.

از نگاه تماشاگران همدانی، تاکنون دو فیلم «بچه‌های ابدی» و «سینه سرخ» از ایران و «ساقه موز» در بخش فیلم‌های خارجی، بیشترین آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

«بچه‌های ابدی» ساخته پوران درخشنده و «سینه سرخ» ساخته پرویز شیخ‌طادی هرکدام 94/7 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند و این نشان می‌دهد که آثار ایرانی حاضر در جشنواره امسال، از دیدگاه تماشاگران فاصله چندانی از یکدیگر ندارند، چرا که رده‌های بعدی جدول نیز به «گوشواره» ساخته وحید موسائیان با 9/7 و «قفل‌ساز» ساخته غلامرضا رمضانی اختصاص دارد.

از سوی دیگر، از همدان خبر می‌رسد که استقبال مردم این شهر از جشنواره بسیار خوب بوده است و سینماروهای همدانی از این‌که با 6 سالن تقریباً جدید روبه‌رو می‌شوند، خوشحالند.

علاوه بر این، بازار دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان و میهمانان جشنواره که در هتل‌های مختلف شهر اقامت دارند نیز گرم است. در جشنواره امسال بیش از 400 میهمان خارجی و داخلی حضور داشته‌اند و 220 فیلم به نمایش درآمده است.

اما علاوه بر نمایش فیلم، در جشنواره امسال، مراسم نکوداشت یکی از نویسندگان پیشکسوت کودک و نوجوان کشور نیز برگزار شد. این مراسم عصر چهارشنبه در تالار ابن‌سینای همدان به بزرگداشت «محمد میرکیانی» اختصاص داشت.

در این مراسم، محمدرضا یوسفی، وحید نیکخواه‌آزاد و مصطفی رحماندوست درباره آثار و ویژگی‌های میرکیانی صحبت کردند. همچنین سه لوح تقدیر از طرف سازمان صدا و سیما، دبیر جشنواره بیست‌ویکم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به این نویسنده کهنه‌کار اهدا شد.

نمایش 3 فیلم کوتاه از دیگر بخش‌های برنامه روز چهارشنبه بود. یکی از این فیلم‌ها درباره زندگی میرکیانی و دو فیلم دیگر براساس آثار وی تولید شده بودند.نشست پرسش و پاسخ داوران بخش بین‌الملل از دیگر برنامه‌های جشنواره بود.

این برنامه‌ها همراه با نمایش آثار حاضر در جشنواره، روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت و جمعه، مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

کد خبر 21094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز