جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پروانه‌ها با شناختن برگزیدگان خود روز جمعه همدان را ترک گفتند اما با توجه به استقبال خوب مردم همدان و امکانات مناسب سالن‌های نمایشی، این شهر می‌تواند پذیرای دائمی پروانه‌ها باشد.

علیرضا رضاداد برگزاری جشنواره فیلم کودک را مطلوب ارزیابی کرده و می‌گوید: همدان می‌تواند میزبان دائمی این جشنواره باشد و بعد اضافه می‌کند: برگزاری مناسب و استقبال خوب مردم و کودکان و نوجوانان از برنامه‌های جشنواره اصلا به‌نظر نمی‌رساند که اولین سال برگزاری جشنواره در همدان است. در بازدید از نحوه برگزاری و سالن‌های نمایش وضعیت را راضی‌کننده دیدم. ازسال اول برگزاری هر رویداد فرهنگی در مکان جدید طبعا یکسری اشکالات به‌وجود می‌آید که تلاش شده تا حد امکان این نواقص برطرف شود.

وی درمورد استقبال خوب بچه‌های همدانی از برنامه و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره گفت: دلیل اصلی هماهنگی خوب وزارت آموزش و پرورش و اطلاع‌رسانی درست در سطح شهر و توسط صدا و سیماست. برگزاری چنین رویداد مهم فرهنگی و هنری باعث توجه مردم می‌شود. در اصفهان فعالیت‌های فرهنگی مستمر و گسترده صورت می‌گیرد و به همین دلیل استقبال اصفهانی‌ها از جشنواره فیلم کودک کمتر از همدان بود. البته مدیران و مسئولان همدان انگیزه بالایی برای نشان دادن توانایی‌های این شهر دارند. باتوجه به این شرایط و اقدامات زیربنایی همدان می‌تواند مکان دائمی جشنواره باشد.

دبیر جشنواره فیلم کودک درخصوص تأثیرات برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار برگزاری جشنواره گفت: برگزاری دوباره ورکشاپ‌های آموزشی به‌دلیل تأثیرات مثبت و سازنده این کلاس‌ها در دوره گذشته جشنواره برای علاقمندان شکل گرفت. امسال باتوجه به سال‌ها فعالیت کامبوزیا پرتوی در عرصه سینمای کودک تصمیم گرفته شد جوانان علاقمند از وجود ایشان در این کلاس‌ها بهره ببرند.

رضاداد درمورد قابلیت‌های فیلمسازی در همدان گفت: همدان به‌لحاظ تولید انیمیشن یکی از پویاترین و فعال‌ترین استان‌های کشور است و اکثر انیمیشن‌های مهم ما تولید شهر همدان هستند و جوائز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی به‌دست آورده‌اند. سینماگران حرفه‌ای همدانی هم باتوجه به شور برگزاری جشنواره قطعا در آینده نزدیک آثاری شاخص تولید می‌کنند.

اما همدان در کنار برندگان خود، برگزیدگان جنبی را نیز به انتخاب نهادها و دستگاه‌های مختلف، شناخت.

 رضاداد در این‌باره هم گفت: خوشحالم از این‌که می‌بینم وجود چنین برنامه‌ای سبب توجه بیشتر مردم و مسئولان به زوایای مختلف سینما می‌شود.

وی همچنین این آئین را سبب توجه بیشتر فیلمسازان و دقت نظر آنها در پاسخ خواست نهادها و دستگاه‌ها دانست.

تقدیر از 2 چهره سینمای کودک

مراسم تقدیر از محمد میرکیانی نویسنده کودک و مدیر گروه کودک شبکه یک سیما به همراه تجلیل از پوران درخشنده، کارگردان سینما از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک همدان بود.

میرکیانی گفت: من کارگر حروفچینی بودم و از کودکی به ادبیات علاقه داشتم، اگر نویسنده نمی‌شدم، کار دیگری هم نمی‌توانستم بکنم. قصه‌های من برآمده از زندگی و تجربه خودم است.

پوران درخشنده نیز گفت: سینما می‌تواند وسیله‌ای خطرناک و در عین حال بسیار آموزنده باشد، امیدوارم این جشنواره که حرکتی مؤثر و خوب برای رسیدن به نقطه عطف سینمای کودک است، تداوم لازم را داشته باشد.

کد خبر 21173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز