همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان ابرکوهی با شرکت در اولین جشنواره فرهنگی "در کوچه‌های خاطره" با قصه‌ها، مثل‌ها و لالایی‌های محلی مردم این شهر کهن ایران آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره صبح روز پنج‌شنبه 28 تیر با هدف آشنا ساختن کودکان شهر تاریخی ابرکوه در استان یزد با فرهنگ غنی این شهرستان و زنده نگاه داشتن ادبیات شفاهی آن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار می‌شود.

در کوچه‌های خاطره در دو بخش شامل برنامه‌ها و آیین‌ها و بخش نمایشگاهی با سخنرانی اساتید دانشگاه در باره فرهنگ و آداب و رسوم ابرکوه، اجرای قصه‌گویی، پرده‌خوانی، قصه، ضرب‌المثل‌ها، شعرخوانی،‌ پخش نماهنگ و نمایش 100 قطعه عکس همراه خواهد بود.

کودکان عضو مرکز شماره دو کانون در ابرکوه -شهر سرو بلند قامت پنج هزار ساله ایران زمین- از دو سال پیش به تحقیق و جمع‌آوری تصاویری از چهره‌های مردم، کودکان و جلوه‌هایی از فرهنگ عامه این شهرستان و روستای اسفندآباد از قدیمی‌ترین روستاهای آن پرداخته‌اند تا این آثار در نمایشگاهی در حاشیه جشنواره در معرض دید علاقه‌مندان به فرهنگ این شهر کهن و ماندگار قرار گیرد.

سرو ابرکوه پیرترین ساکن این شهرستان با 5هزار سال قدمت، به نگین سبز کویر ایرانیان مشهور شده است و جهانیان آن را به عنوان نمادی از زندگی و زیبایی در ایران می‌شناسند.

 بر اساس این گزارش کودکان عضو مرکز شماره دو ابرکوه همچنین با ایجاد یک وبلاگ به نشانی www.bachehayesarv.blogfa.com تلاش کرده‌اند پیرامون جشنواره در کوچه‌های خاطره اطلاع‌رسانی کنند.

 به گفته فرحناز صالحی مربی مسؤول این کتابخانه، فرهنگ غنی و بافت تاریخی و باستانی در کنار معماری زیبا و کم‌نظیر بناهای تاریخی شهر ابرکوه، کانون را بر آن داشته تا با همکاری استانداری، شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به اجرای این جشنواره اقدام کند.

 جشنواره یک روزه “در کوچه‌های خاطره” از ساعت 30/8 روز 28 تیر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه واقع در خیابان ارشاد این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 26865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز