همشهری آنلاین: تبریزی‌ها پنجمین سالگرد آغاز فعالیت‌ نخستین خانه اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در شهر خود جشن می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی کانون، بیستم تیر کودکان و نوجوانان تبریزی در آیینی شرکت می‌کنند که برای آغاز پنجمین سال فعالیت‌ این مرکز برپا و خاطرات شیرین بازی‌های کودکانه اعضای آن مرور می‌شود.

خانه اسباب‌بازی تبریز به ابتکار کانون این استان چهار سال پیش با هدف اهمیت دادن به نقش مؤثر اسباب‌بازی در رشد فکری کودکان و بهره‌مند کردن بچه‌های شهر بزرگ و تاریخی تبریز از اسباب‌بازی‌های متنوع و فکری، در مجتمع دکتر مبیّن این شهر راه‌اندازی شد.

 این مرکز علاوه بر امانت دادن 600 عنوان اسباب‌بازی به کودکان، به فعالیت‌های رایج یک مرکز فرهنگی‌، هنری کانون مانند قصه‌گویی، کتابخوانی، امانت کتاب، شعرخوانی، فعالیت‌های ادبی و هنری، پخش فیلم و اجرای نمایش نیز می‌پردازد.

در این میان در چهار سال گذشته این مرکز با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، دانشجویان و محققینی روبرو شده است که فضای خانه اسباب‌بازی را برای جنب و جوش و افزایش مهارت‌ها و دانش کودکان تبریزی مکانی مناسب تلقی می‌کنند.

 کسب عنوان بهترین نمایش عروسکی کشور در جشنواره سراسری عروسکی مراکز کانون در سال 1385 با نمایش “بالش، پر” از جمله موفقیت‌های مرکز شماره 4 تبریز (خانه اسباب‌بازی) به شمار می‌رود که ساختمان آن چهار سال پیش با مساعدت شهرداری منطقه 3 این شهر در اختیار کانون قرار گرفت.

اعضای خانه اسباب‌بازی ساعت 17 روز چهارشنبه بیستم تیر امسال در سالن مجتمع دکتر مبیّن تبریز گرد هم می‌آیند و در آیینی شاد به تماشای نمایش عروسکی “بالش، پر” می‌نشینند و در برنامه‌هایی مانند سرود و قصه‌گویی مشارکت می‌کنند.

کد خبر 26218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز