همشهری آنلاین: دختر پنج ساله ایرانی با کشیدن نقاشی از یک درخت، دیپلم افتخار و جایزه مسابقه بین‌المللی هنرهای تجسمی” لویی فرانسوا” فرانسه را آز آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیلوفر سیدی دختر خردسال تهرانی با به تصویر کشیدن درختی با تنه قرمز رنگ، در حالی به این موفقیت دست یافت که از ایران 46 اثر نقاشی اعضاء مراکز کانون در سراسر کشور به فرانسه ارسال شده بود تا با هزاران اثر هنری از ده‌ها کشور جهان به رقابت بپردازند.

 نام نیلوفر در میان 13 برگزیده دیگر در گروه سنی 3 تا 5 سال این رقابت هنری در کنار کودکانی از کشورهای لتونی، فرانسه، روسیه، لیتوانی، رومانی و لهستان قرار گرفته است که نقاشی‌های آنها با موضوع “درختان موجودات زنده هستند” در این مسابقه شرکت داده شد.

 مسابقه لویی فرانسوا طی روزهای  18 تا 26 اردیبهشت امسال در پاریس برگزار شد، مسابقه‌ای که همه ساله توسط مرکزی به همین نام وابسته به یونسکو از 23 سال پیش با هدف گسترش تبادل فرهنگی میان کودکان و نوجوانان جهان از طریق امور فرهنگی و هنری برپا می شود.

این رقابت در عین حال تنها به نقاشی منحصر نمی‌شود بلکه برپایی کارگاه‌های آموزش انیمیشن و مجسمه‌سازی و راه‌اندازی اردوهای علمی برای کودکان به منظور آشنا کردن آنها با طبیعت و خطرهایی که محیط اطراف ما و درختان را تهدید می‌کند از دیگر بخش‌های جشنواره هنرهای تجسمی لویی فرانسوا به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش نیلوفر سیدی متولد 12 خرداد 1381 در تهران به مدت یک ترم در کلاس‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون به فراگیری هنر نقاشی پرداخته است و به گفته مادرش به هنر نقاشی علاقه زیادی نشان می‌دهد.

 لیلا هاشمی مادر نیلوفر در این باره گفت: نیلوفر با تخیل قوی خود دائماً در خانه مشغول نقاشی است و طی 2 روز یک دفتر نقاشی خود را پر می کند و ما با توجه به این علاقه و استعداد او بدون شک برای رشد و پرورش نیلوفر در این زمینه تلاش بیشتری خواهیم کرد.

 گفتنی است مرکز لویی فرانسوا علاوه بر دیپلم افتخار جوایز جالبی را شامل بسته‌های مداد رنگی، ماژیک، خودکار، پاستل گچی، کاغذ رنگی مخصوص اوریگامی و 2 بسته کاغذهای طراحی و نقاشی در اختیار این کودک افتخار آفرین ایرانی قرار داده است که در آیین ویژه‌ای به وی اهداء خواهد شد.

کد خبر 26036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز