پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیمفه آس ، یکی از نقاشی های مجموعه نیلوفرهای آبی کلود مونه قرار است با مبلغی بالغ بر 15 میلیون دلار در حراجی سادبیز لندن به فروش برسد.

به گزارش بی بی سی، نیمفه آس (حوریان/ Nympheas) که در سال 1904 میلادی خلق شده، از سال 1936 به این سو به نمایش گذاشته نشده است.

حراجی سادبیز لندن درصدد است اواخر ماه ژوئن مجموعه ای از آثار نقاشی معاصر و امپرسیونیسم را به حراج بگذارد که این اثر کلود مونه فرانسوی در تاریخ 18 تا 20 ژوئن ارائه خواهد شد. 

کارشناسان هنری بر این عقیده اند که "نیمفاس" یکی از بهترین نمونه‌ها در مجموعه "نیلوفرهای آبی" کلود مونه است.

کلود مونه، از بنیانگذاران سبک امپرسیونیسم، مجموعه "نیلوفرهای آبی" را از برکه‌ای که در باغ منزلش بنا شده بود، نقاشی کرد، آثاری که به نمادی از سبک امپرسیونیسم تبدیل شدند.

سایمون شو، مدیر بخش امپرسیونیسم و هنرهای معاصر سادبیز لندن، می‌گوید: "قیمت آثار امپرسیونیسم در چند سال اخیر باعث شده که تعدادی اثر خارق العاده وارد بازار خرید و فروش آثار هنری شود."

تخمین زده می شود که حراجی سادبیز در ماه ژوئن بین 193 - 136 میلیون پوند فروش داشته باشد.

اصلی‌ترین اثری که در این حراج ارائه خواهد یکی از آثار فرانسیس بیکن،  یعنی پرتره‌ای است که او در سال 1987 از چهره خودش ترسیم کرده است. این پرتره در تاریخ 21 ژوئن به فروش می‌رسد و تخمین زده می‌شود قیمت آن به هشت تا 12 میلیون پوند برسد.

آثاری از هانری متیس، پییر آگوست رنوار، پابلو پیکاسو، تولوز لوترک، دیمین هرست و اندی وارهول نیز در حراجی سادبیز به حراج گذاشته خواهد شد.

کد خبر 23772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز