همشهری آنلاین: ایجاد پایگا‌های بازی‌های رایانه‌ای (گیم نت) از جدیدترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در آن بازی‌های مفید و آموزنده داخلی و خارجی در اختیار بچه‌های ایرانی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، محسن چینی‌فروشان مدیر عامل کانون در حاشیه برگزاری چهارمین نشست اثرات بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر، در عین حال تولید و حمایت از سازندگان این بازی‌ها را از سیاست‌های اصلی کانون در سطح کلان برشمرد.

وی افزود سامان‌دهی و تولید بازی‌های رایانه‌ای نیاز به قانون دارد که این مهم با تشکیل شورایی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس_ که کانون هم در آن عضویت دارد_ در حال پیگیری است چرا که ما قانونی برای واردات و سامان‌دهی و کنترل آن در کشور نداریم.

 مدیر عامل کانون ادامه داد: بخش خصوصی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای با توجه به مشکل کپی رایت در کشور و خطر از دست دادن سرمایه رغبتی نشان نمی‌دهد و دولت برای این مهم باید بودجه‌های مناسبی را درنظر بگیرد.

چینی فروشان تأکید کرد: جریان ایجاد شده در رسانه‌ها حول اهمیت و تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان این موضوع را در کانون توجه خانواده‌ها و دست‌اندر کاران قرار داده است و این جای خوشحالی دارد چون تا یکی دو سال پیش کمتر به این مساله مهم پرداخته می‌شد.

 وی در پایان گفت: مسأله بازی های رایانه‌ای یک واقعیت است که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت بلکه باید به آن پرداخت تا به صورت جدی مورد توجه خانواده‌ها و تولید کنندگان قرار بگیرد.

کد خبر 24424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز