چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو مسابقه اینترنتی به مناسبت هفته کتاب در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «کتاب دریچه‌ای به سوی شادی» برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، این دو مسابقه با طرح سؤال از کتاب‌های علمی «دنیای حیوانات راهی به سوی خداشناسی» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیاری و «زنجیره‌های غذا در طبیعت» نوشته اِما لینچ، ریچارد و لوئیس اسپیلسبری با ترجمه مجید عمیق برای گروه‌های سنی «ج» (سال‌های چهارم و پنجم دبستان) و «د» در دوره راهنمایی کودکان را به مطالعه این کتاب‌ها تشویق می‌کند.

برای شرکت در این مسابقه کودکان و نوجوانان می‌توانند با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی خود به سایت کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com و بخش مسابقه آن مراجعه و به ترتیب به 18 و 15 سؤال چهار گزینه‌ای آن ظرف مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

سؤال‌هایی در مورد حیوانات، چرخه غذایی آنها، سازگاری موجودات با طبیعت و محیط اطرافشان، آسیب‌هایی که به زنجیره غذایی آنها وارد می‌شود، مواد مورد نیاز برای رشد و شرایط محیطی حیوانات و جانوران در این مسابقه مطرح شده است.

کتاب‌های «دنیای حیوانات» و «زنجیره‌های غذا در طبیعت» از جمله کتاب‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بچه‌های ایرانی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش مسابقه کتاب «دریچه‌ای به سوی شادی» از روز 29 آبان در سایت اینترنتی کانون فعال شده است و تا روز 29 اسفند 1386 امکان شرکت کاربران اینترنت را فراهم می‌آورد.

 پس از پایان این مهلت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تعدادی از برگزیدگان مسابقه جوایزی را اهدا خواهد کرد.

کد خبر 37205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز