همشهری آنلاین: فلک الافلاک عنوان مسابقه ای اینترنتی است که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای آشنایی بچه های ایرانی با جاذبه های تاریخی و گردشگری استان لرستان ترتیب داده است.

به گزارش روابط عمومی کانون ، پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به  نشانی  www.kanoonparvaresh.com  از روز 20 اسفند این مسابقه را با طرح 20 سوال چهار گزینه ای در معرض دید کاربران اینترنت قرار داده است تا میزان آشنایی کودکان با این استان زیبا،تاریخی و دیدنی ایران در آستانه نوروز ایرانیان، مورد سنجش قرار گیرد.

بچه ها برای شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به بخش مسابقه پایگاه اینترنتی کانون در مسابقه فلک الافلاک_ که با همکاری کانون لرستان وسازمان های میراث فرهنگی و گردشگری و ملی جوانان این  استان برپا شده است_ مراجعه کنند و به سوال های این رقابت، در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

 این سوال ها به صورت عمده موضوع هایی مانند جاذبه های تاریخی و گردشگری، مفاخر علمی و فرهنگی، گویش محلی، جاذبه های طبیعی، سوغاتی‌ها، و پوشش گیاهی و جنگلی استان لرستان را مورد توجه قرار داده است.

مهلت شرکت در مسابقه اینترنتی فلک الافلاک نیز تا روز 25 خرداد سال 1387 روز گل و گیاه تعیین شده است و پس از آن به برگزیدگان این رقابت، جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر چندین مسابقه اینترنتی دیگر هم در بخش مسابقه سایت کانون برای بچه های فارسی زبان فعال است که آخرین آن با عنوان فیروزه اسلام به معرفی شهر تاریخی تبریز اختصاص دارد.

کد خبر 46148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز