همشهری آنلاین: فیلم ایرانی "باز باران" به کارگردانی علی وزیریان تنها جایزه جشنواره فیلم کودکان سیاتل آمریکا را از آن خود ساخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم کوتاه زنده در بخش رقابتی زوم جهانی این جشنواره که در روزهای 7 تا 15 بهمن در سیاتل برگزار شد جایزه هیأت داوران خردسال این رویداد سینمایی را در رقابت با 22 عنوان فیلم دیگر از کشورهای مختلف به خود اختصاص داد.

جشنواره سیاتل در سال‌های گذشته به صورت غیررقابتی برگزار می‌شد ولی امسال گروهی از داوران خردسال به ارزیابی فیلم‌های جشنواره پرداختند و در پایان "باز باران" به عنوان تنها انتخاب آنها و فیلمی که به بهترین وجه موجب بالا بردن درک و همکاری بین‌المللی شده است شایسته دریافت جایزه شناخته شد.

باز باران بر اساس نوشته‌ای از حمید گروگان با نگارش و بازنویسی بهزاد بهزادپور و علی وزیریان سه سال پیش در کانون ساخته شد و روایت‌گر داستان پسر بچه‌ای است که در ناحیه‌ای پر باران زندگی می‌کند و آرزو دارد تا مانند بچه‌های هم سن و سال خود در هنگام بارندگی از چتر استفاده کند اما به دلیل وضع مالی خانواده‌اش خرید آن برایش کمی دشوار به نظر می‌رسد تا این که مادر پس از مدتی برای او چتر می‌خرد اما...

دیگر فیلم ایرانی در این جشنواره "بازگشت به خانه" فیلم ساخته شده توسط بهزاد فراهت نام داشت که در بخشی با عنوان قورباغه‌های بازیگوش و لاک‌پشت‌های مددکار به نمایش گذاشته شد.

برپایی سه کارگاه فیلم‌سازی نیز از دیگر بخش‌های جشنواره سیاتل به شمار می‌رفت.

فیلم باز باران در عین حال روز 16 بهمن یک بار دیگر برای دانش‌آموزان آمریکایی در سیاتل بر روی پرده رفته و روزهای 20 ، 23 و 27 بهمن نیز به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر 15332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز