همشهری آنلاین: دو فیلم پویانمایی ایرانی ماه بود و روباه ساخته بابک نظری در دو جشنواره همزمان در آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره «شیوه‌های هنر حقیقی» جشنواره‌ای است برای خانواده‌ها که در هاتفورد آمریکا برگزار می‌شود و فیلم موفق ایرانی ماه بود و روباه همراه با 13 فیلم کوتاه پویانمایی دیگر در بخشی با عنوان "گربه شجاع و سایر قصه‌ها"حضور دارد.

در این جشنواره که از روز 28 بهمن آغاز شده است و تا 11 فروردین 1386 ادامه می‌یابد همچنین فیلم‌های زنده‌ای از کشورهای آلمان، روسیه، چین، دانمارک، سوئد و هلند به نمایش در خواهد آمد ضمن این که برپایی کارگاه‌هایی آموزشی برای کودکان و نمایشگاه مجسمه‌سازی برای خانواده‌ها نیز از برنامه‌های جنبی آن به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش آکادمی سینما موسیقی "تورث آمیتون"در ماساچوست نیز در روزهای 30 بهمن تا 15 اسفند میزبان جشنواره‌ای با عنوان "بهترین جشنواره کودکان" است که در آن فیلم ماه بود و روباه نیز حضور خواهند داشت.

 این جشنواره کار خود را با نمایش این فیلم ایرانی آغاز خواهد کرد.

بهترین جشنواره کودکان با هدف تلاش برای افزایش دانش کودکان از طریق تماشای فیلم‌های ارایه شده از سراسر جهان که از لحاظ کیفیت و فرهنگ با یکدیگر متفاوت باشند برگزار می‌شود.

  گفتنی است ماه بود و روباه فیلم سه بعدی رایانه‌ای تاکنون حضور موفقی را در سال‌های اخیر در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی تجربه کرده است که از این راه کسب جوایزی از جشنواره‌های اوبرن استرالیا، قاهره مصر و سوس در تونس از جمله موفقیت‌های بین‌المللی این فیلم ایرانی به شمار می‌رود. 

کد خبر 16049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز