یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک جامع پویانمایی ایران شامل اطلاعات مربوط به فیلم‌های انیمیشن ساخت ایران، انیماتورهای ایرانی و شرکت‌های تولید کننده و دست‌اندر کاران این سینما روز یکشنبه در نخستین روز از پنجمین جشنواره پویانمایی تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اطلاعات این بانک از 6 ماه گذشته از طریق فرم اطلاعات فردی، زمینه و نوع فعالیت، نوع تخصص در اختیار انیماتورها و شرکت‌های تولید کننده فیلم‌های انیمیشن قرار گرفت، جمع‌آوری شده و به مرور زمان تشکیل خواهد شد.

این بانک از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر اطلاعات نزدیک به یک هزار فیلم انیمیشن و همچنین  مشخصات انیماتور‌های ایرانی بر روی سایت اینترنتی این بانک به نشانی www.defc.ir قرار گرفته است.

شرکت‌های تولیدی انیمیشن و انیماتورها می‌توانند با تکمیل این فرم به نخستین بانک جامع پویانمایی تهران بپیوندند.

در حاشیه پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در صنعت پویانمایی به ارایه اثر و فعالیت‌های خود پرداخته‌اند.

استقبال گسترده در اولین روز جشنواره بین‌المللی پویانمایی 

در نخستین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دلیل استقبال گسترده علاقه‌مندان کلیه ظرفیت‌های سالن نمایش جشنواره پر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش آثار راه یافته به بخش مسابقه ایران و بین‌الملل پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در 5 سالن سینما با ظرفیت 2130 صندلی از امروز صبح آغاز شده است.

این گزارش حاکی است، با وجود افزایش ظرفیت سالن‌های نمایش جشنواره در سال جاری مراجعه انبوه علاقه‌مندان هنر پویانمایی باعث به وجود آمدن تراکم شدید در این جشنواره شده است.

به این منظور با نصب دو دستگاه تلویزیون بزرگ آثار به نمایش در آمده در سالن‌ها در محوطه بیرونی جشنواره برای علاقه‌مندان ارایه می‌شود. 

پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تا روز 10 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است.

معاون سینمایی ارشاد در نشست تخصصی جشنواره پویانمایی 

محمدرضا جعفری‌جلوه معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تخصصی دومین روز جشنواره پویانمایی تهران که دوشنبه برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون امور سینمایی در نشستی با حضور انیماتورها و هنرجوهای این رشته با موضوع چشم‌انداز پویانمایی ایران سخن خواهد گفت و به بررسی مشکلات تولید، پخش و حمایت از این سینما خواهد پرداخت.

دومین نشست تخصصی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ساعت 30/15 روز دوشنبه 7 اسفند در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

نمایش راز گل سرخس لهستانی در جشنواره پویانمایی

تادور ویلکور با آخرین اثرش "راز گل سرخس" در پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت کرده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویلکور یکی از بزرگ‌ترین انیماتورهای کشور لهستان است که تاکنون در چند جشنواره بین‌المللی آثارش مورد قدردانی قرار گرفته است.

این انیماتور لهستانی تاکنون در ساخت 100 فیلم انیمیشن همکاری داشته است و در سال گذشته بیش از 70 دقیقه انیمیشن به شیوه استاپ موشن تولید کرده است.

معروف‌ترین اثر ویلکور، فیلم "کولارگل" بر گرفته از یک داستان کودکانه فرانسوی است که امسال در پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به نمایش در می‌آید.

پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 6 تا 10 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب دایر است.

کد خبر 16576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز