همشهری آنلاین: مسابقه‌ای ادبی با عنوان داستانک 72 کودکان و نوجوانان ایرانی را به نگارش داستان‌های کوتاه با موضوع عاشورا فراخوانده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، این مسابقه را شبکه رادیویی تهران با همکاری سازمان فرهنگی‌، هنری شهرداری تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مشترک در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌کنند.

بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند با نگاهی ویژه به مفاهیم گسترده و متنوع عاشورایی به نگارش داستان‌هایی کوتاه با موضوع محرم و کربلا دست بزنند و آثار خود را حداکثر تا 30 بهمن به شبکه رادیویی تهران ارسال کنند.

نویسنده این داستان‌ها تنها با نگارش یک داستان کوتاه نیز می‌تواند در این رقابت شرکت کند ولی کسانی که پنج داستان کوتاه خود را در این رقابت شرکت دهند از امتیاز ویژه‌ای برای کسب جایزه برخوردار خواهند شد. در عین حال محدودیت سنی برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته نشده است.

این گزارش می‌افزاید: پس از پایان مهلت تعیین شده جوایز نفیسی به برگزیدگان مسابقه توسط برگزار کنندگان آن اهدا خواهد شد. ضمن این که آثار مناسب در مجموعه‌ای جداگانه و نفیس با نام نویسنده توسط شبکه رادیویی تهران چاپ خواهد شد.

گفتنی است هدف از برپایی این مسابقه ادبی پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت با نگاهی ویژه به مفاهیم گسترده و متنوع عاشورایی عنوان شده است.

علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر برای شرکت در این مسابقه به پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مراجعه کند.

کد خبر 14355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز