سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: 970 هنرمند موسیقی در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر که از 10 تا 18 دی درتهران برگزار می‌شود، اجرای برنامه خواهند داشت.

کامبیز روشن روان دبیر جشنواره موسیقی فجر در نشست خبر ی که صبح امروز(21 آذر) در تالار وحدت برگزار شد،‌ضمن اعلام این خبر گفت : 126 گروه شناخته شده موسیقی که درمیان آنها چهره های نامی چون محسن نفر( آهنگساز و نوازنده تار سرپرست گروه غوغا) گروه" شمس " به سرپرستی کیخسرو پورناظری و گروه وزیری به سرپرستی " کیوان ساکت " و در بخش تک نوازی استادانی چون " علی اکبر شکارچی " با ساز " کمانچه" ،"محسن نفر"، ساز تار و "داریوش پیر نیاکان"، تار به اجرا برنامه موسیقی خواهند پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین روشن روان مهمترین تفاوت جشنواره امسال را توجه به کیفیت ذکر کرد وافزود: تاکنون بر این جشنواره نگاه غیرکیفی حاکم بوده وبیشتر به کمیت‌ها توجه شده است در حالی که امسال اصل را بر کیفیت گذاشتیم و به همین دلیل گروه‌های موسیقی خوب را انتخاب کرده و سعی کردیم در هر سالن یک برنامه با کیفیت اجرا کنند.

مدیرعامل پیشین خانه موسیقی با اشاره به اینکه جشنواره امسال رقابتی نخواهد بود افزود: در جشنواره بیست و دوم گروه‌های بانوان، جوان، گروه‌های بزرگ ملل مسلمان، نواحی و انواع دیگر موسیقی برنامه خواهند داشت ونیز برای نخستین بار از کشورهای آمریکای جنوبی، شیلی گروههایی در جشنواره حاضر و به اجرای برنامه می پردازند.

در ادامه این نشست احمدی مدیر دفتر امور موسیقی و رضایی رئیس انجمن موسیقی  و مدیر اجرایی جشنواره به تشریح برخی اقدامات اجرایی در جشنواره پرداختند و گفتند که هنرمندان در ایام جشنواره بیمه هستند و نیز ده کمیته اجرایی برنامه های جشنواره را ساماندهی می کنند. آنهاهمچنین گفتند که با صدا و سیما هماهنگی هایی انجام داده اند تا برنامه ها مطلوبتر از گذشته در این شبکه ها انعکاس یابد.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است که برنامه های امسال در تالار های وحدت، فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای نیاوران، تالار رودکی و خانه هنرمندان اجرا خواهند شد.

پیش فروش بلیت جشنواره نیز یک هفته تا ده روز قبل از شروع جشنواره خواهد بود وبه دانشجویان و دانش‌اموزان با ارائه‌ی کارت دانشجویی یا دانش آموزی بلیت نیم بها داده خواهد شد.

کد خبر 10840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز