دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بیست و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شامگاه یکشنبه 9 اردیبهشت در تالار ابن‌سینای همدان، آغاز به کار کرد.

به گفته دبیر جشنواره، در جشنواره امسال که با وقفه‌ای چندین ماهه برگزار می‌شود، 210 فیلم کوتاه و بلند از 30 کشور جهان حضور دارند که بیش از 60 فیلم از این مجموعه، سینمایی است.
علیرضا رضاداد، مدیرعامل بنیاد فارابی، دبیر جشنواره فیلم فجر و دبیر بیست و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مراسم افتتاحیه یکشنبه درباره این تاخیر گفت: جشنواره مهمترین مجال برای تولیدات کودک است و دلیل تاخیر در برگزاری آن، مقدمات آماده‌سازی همدان، سالن‌‌های نمایش و برپایی دبیرخانه ثابت جشنواره بوده است.
رضاداد،‌در این مراسم که با حضور معاون سینمایی وزارت ارشاد، استاندار همدان و چهره‌های هنری برگزار شد، یکی از نتایج مهم برگزاری جشنواره امسال را در همدان، آماده‌سازی 6 سالن نمایش در این شهر دانست. اما علاوه بر این در جشنواره امسال، از سینماگران همدانی، 500 دقیقه فیلم به نمایش درمی‌آید که شامل 12 فیلم داستانی، 22 انیمیشن و 5 مستند خواهد بود. حضور این آثار در کنار نمایش 12 فیلم بلند خارجی و 10 فیلم بلند ایرانی از کارگردانان شناخته شده کشور، شاید یکی از علت‌های اصلی استقبال فراوان مردم همدان از مراسم افتتاحیه جشنواره بیست و یکم بود. آنچنان که عده زیادی از انبوه جمعیت حاضر در مراسم، پشت درهای سالن ابن‌سینا ایستادند و بخشهای مختلف مراسم را  از ویدیو پروجکشن تماشا کردند.
اما جشنواره امسال، قطعا برای همدانی‌ها جذابیت‌های دیگری نیز خواهد داشت. دوبله همزمان 60 فیلم بلند، نیمه بلند و کوتاه خارجی به مدیریت سه چهره کهنه‌کار و نام آشنای هنر دوبله کشور، یکی از این جذابیت‌هاست.
خسرو شاهی، جلال مقامی و پرویز ربیعی حالا در همدان هستند تا با سه گروه مختلف، در حضور علاقمندان بی‌شمار سینما در این شهر به هنرنمایی بپردازند.جالب آن که علاوه بر داوران بزرگسال بخشهای مختلف جشنواره امسال، 14 کودک و نوجوان از کشورهای مختلف، فیلمها را داوری می‌کنند. پروانه معصومی، رسول صدر عاملی، احمدرضا گرشاسب، فریدون حسن‌پور و اسدالله اعلایی داوران بخش مسابقه فیلم‌های ایرانی‌اند. علاوه بر این دو گروه داوری، سه داور نیز از انجمن بین‌المللی سینماگران کودک و نوجوان (سیفژ) در همدان حضور دارند: فریال بهزاد از ایران، لائورا دی نیتو از ایتالیا و گرتی غرتی از آلبانی.مراسم اختتامیه بیست ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همدان صبح روز جمعه 14 اردیبهشت در سینما فجر همدان برگزار می‌شود.
کد خبر 20883

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز