همشهری‌آنلاین : شماره جدید فصلنامه ارتباطات و مطالعات انتقادی - فرهنگی اول سپتامبر به چاپ خواهد رسید.

نشریه ارتباطات و مطالعات انتقادی – فرهنگی که در سال 2004 نهادینه شده است، پژوهشها و تحقیقات دانشگاهی را در زمینه ارتباطات بصورت نظری، عملی، فناوری و دانش قدرت برای مخاطبان بین‌المللی خود به چاپ می‌رساند.

به گزارش مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای موسسه همشهری،  پژوهشهای انتقادی ای که در این مجله منتشر می‌شود با پیمودن مرزهای دانشگاهی بر موضوعات اجتماعی ، سیاسی و سنت‌های فرهنگی از منظر علوم ارتباطات تمرکز می‌کند.

این نشریه تعمق انتقادی بر ملزومات و شرایط فرهنگ دمکراتیک را ترویج و تبلیغ می‌کند و برای رسیدن به این مهم به مباحثی چون طبقه، نژاد ، قومیت‌گرایی ، جنسیت ، توانمندی حکومت و قلمرو سیاسی ، ملت ، محیط زیست و جهانی شدن - هرچند که مربوط به این مباحث نمی شود- توجه می‌کند.

 مقالاتی که در این مجله منتشر می‌شود، در سطح مطلوب دانشگاهی و مرتبط با دغدغه های دمکراتیک از دیدگاه ارتباطات و فرهنگ انتخاب می‌شوند. 

 در مجموع در این مقالات مضامین تاریخی، اقتصادی ،ساز و کارهای نهادی ، طرح‌ها و ابتکار عمل های سیاسی و نیز اهمیت نظری تشکلهای پراکنده در زندگی روزمره تجزیه و تحلیل می‌شود.

علاوه بر مقالات پژوهشی گاهی کتابهای جدیدالانتشار  و شاخص را نیز مورد نقد و بررسی قرار داده  و آن را به خوانندگان خود عرضه می‌کند.


انتشارات روتلیج ( Routledge ) این نشریه را که بصورت فصلنامه است در ماههای  مارس ، ژوئن ، سپتامبر و دسامبر به چاپ میرساند. برای آگاهی بیشتر می توانید به سایت www.communicationarena.com  مراجعه کنید.

کد خبر 2234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز