مقالات ارسالی شما برای سمینارها و یا نشریات علمی باید داوری و ویرایش شوند. حالا شما می توانید پا به پای مقاله خودتان به صورت آنلاین شاهد این روند باشید.

به گزارش مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای موسسه همشهری مرکز دست نوشته ها (Manuscript Central) یک سیستم پیگیری آنلاین  دست نویس ها است که توسط شرکت ScholarOne برای داوری و انتخاب مقالات برتر ارائه شده است.  این سیستم قابلیت دریافت مقالات ارسالی راجهت انتشار در ژورنال های فصلی و ماهانه  انجمن ملی ارتباطات (National Communication Association)  از طریق یک صفحه وب ژورنالی فراهم کرده و ارسال کنندگان مقالات می‌توانند چگونگی داوری در مورد مقالات خود را گام به گام جویا شده و روند پیشرفت کار را دنبال کنند.

دست نوشته های ارسالی ابتدا به سردبیران ژورنال های مرتبط با موضوع ارجاع می‌شود .

به عنوان مثال مطالبی که به ژورنال "نفوذ اجتماعی" مرتبط است به سردبیر آن ژورنال ارجاع خواهد شد.  مقاله سپس در اختیار داورانی که تا پایان ناشناس باقی می‌مانند قرار داده می‌شود . در این مرحله داوران ضمن ارزیابی مطلب و تکمیل فرم های ارزیابی آنلاین که برای ارسال کننده مطلب قابل رویت است نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به مطلب ارسالی می‌افزایند.

آنها  پس از تکمیل فرم گزارش را مجددا به سردبیر ارجاع می‌دهند چرا که تصمیم گیرنده نهایی سردبیر ژورنال است. چنانچه مطلب نیازمند بازنگری باشد به نویسنده آن ارجاع می‌شود در غیر این صورت رد یا پذیرش آن برعهده سردبیر است .

تمامی این مراحل به صورت آنلاین برای نویسنده مقاله قابل رویت و پیگیری است.

 برای افرادی که  به این سایت دسترسی پیدا می‌کنند اعم از مقاله نویسان ، سردبیران و داوران،  اکانتی  با دسترسی محدود و مرتبط با حیطه فعالیتشان تعریف می‌شود که از طریق آن با سایت ارتباط پیدا می‌کنند.

درحال حاضر شش شماره از ژورنال های فصلی انجمن ملی ارتباطات در حال پذیرش مقالات دریافتی  و تایید شده این مرکز تحت عناوین مطالعات انتقادی-فرهنگی و ارتباطات ، آموزش ارتباطات، مونوگراف های ارتباطات، مطالعات انتقادی در ارتباطات رسانه ای، تحقیقات ارتباطات کاربردی و فصلنامه سخن است.

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر می توانید به  www.communicationarena.com مراجعه کنید.

کد خبر 2235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز