سایه رشیدی: مطالعات گفتمان انتقادی نشریه‌ای برای طرح یافته‌های تازه در شاخه‌های مختلف علوم اجتماعی است.

این ژورنال، نشریه ای بین المللی است که طیف وسیعی از موضوعات مختلف علمی رشته‌های مختلف ازجمله مردم شناسی، روانشناسی، جامعه شناسی، زبان شناسی، ارتباطات، سیاست، اقتصاد سیاسی، آموزش، علوم رسانه‌ای، مدیریت، و نیز جغرافیا، شهرنشینی، فرهنگ شناسی و... را در بر می‌گیرد.

هدف اصلی از انتشار آن ارتقای سطح دانش درباره گفتمان‌های متنوع درعرصه‌های اجتماعی، ساختارها و تبادلات اجتماعی است.

ضرورت انتشار ژورنال همزمان با افزایش  شاخه‌های علوم اجتماعی قوت گرفت. این نشریه پاسخگوی نیازهای محققین در زمینه‌های مختلف آموزشی  و تحصیلی است؛ نیازهایی که خود  توسعه دهنده دیدگاه‌های آنها درباره روابط پویای اجتماعی است.

قلمرو علایق این نشریه محدود به زبانشناسی یا موضوعات صرفا تجربی و تحلیلی نمی‌شود، در این نشریه تنوع، عمق و تاریخچه مطالعات جاری درمورد رشد و ارتقا سطح دانش از گفتمان‌های مطرح نه کاملا نظری و نه کاملا روش شناختی است و از این نظر امتیاز ویژه‌ای نسبت به نشریات دیگر دارد.

مهم‌ترین ملاک ها برای انتشار یک اثر، بدیع بودن، آکادمیک بودن و پیوستگی موضوع است و مقالات این نشریه از این قاعده مستثنی نیستند.

عضویت در هیات مشورتی ابن نشریه بازتاب خوبی در میان علاقندان به دیدگاه نظری و علمی فرهنگ، جغرافیا، و غیره دارد.

این نشریه مقالات تحقیقاتی جدید و منتشر شده را تحت پوشش قرار می‌دهد و دیدگاه‌های بدیع را حمایت و تقویت می‌کند زیرا رفتارهای پویای اجتماعی را که بر جامعه، سیاست ، اقتصاد و فرهنگ اثرگذار است، بموقع شناسایی و لحاظ می‌کند.

سردبیران و نویسندگان آن نیز از چاپ آثاری که شیوه های جدید در روابط اجتماعی را مدنظر دارد، استقبال می‌کنند.

این نشریه با هدف در دسترس بودن بصورت ششماه یکبار منتشر می‌شود تا کلیدهای اصلی و مفاهیم اساسی در ارتباطات اجتماعی را برای خوانندگان خود در سطوح مختلف فراهم کند.

جزئیات بیشتر را میتوانید درسایت  مطالعات گفتمان انتقادی بخوانید.

مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ای روزنامه همشهری

کد خبر 5307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز