چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مجله خبری آسیایی آنلاین به گفته دبیرانش قصد دارد کمبود نشریات انگلیسی زبان در زمینه امور جاری در آسیا را جبران کند.

 مجله  Asia Sentinel که در آدرس www.asiasentinel.com  بر روی شبکه قرار گرفت، آمیزه ای از اخبار، و مقالات مربوط به تجارت و سبک‌زندگی را از سراسر  منطقه [شرق] آسیا در اختیار خوانندگان می‌گذارد.

به گزارش فرانس‌پرس از هنگ کنگ سردبیر مجله جان برتلسن گفت که امیدوار است که خوانندگانی را که در تغییرات بنیادی رسانه‌های آسیا در چند سال گذشته از دست رفته ‌اند بازیابی کند.او  گفت:" خوانندگان انگلیسی زبان از نبود پوشش مناسب اخبار این منطقه به زبان انگلیسی دلسرد هستند. به همین خاطر بود که ما به این انتشار این مله پرداختیم."

رسانه‌های [شرق] آسیا با وجود شبکه‌های اخبار تلویزیونی 24 ساعته و سایت‌های اینترنتی که روزنامه‌ها و مجله‌های سنتی مواجه با هزینه‌های فزاینده چاپ و توزیع  را به محاق برده‌اند، دچار دگرگونی اساسی شده اند.این تغییرات حتی از نشریات باسابقه نیز قربانی گرفته است: هفته‌نامه خبری Asiaweek در انتهای دهه 90 برچیده شد و هفته‌نامه زمانی پرنفوذ Far Eastern Economic Review(FEER در سال 2004 به یک نشریه ماهانه دانشگاهی تنزل پیدا کرد.

به گفته برتلسن گرچه بسیاری از شرکت‌های خبری در سراسر جهان در قدیم  در تامین هزینه‌ای عملیات آنلاین‌شان با مشکل روبرو بودند، اکنون این وضعیت دگرگون شده است.او گفت" آگهی‌های رسانه‌ای اکنون به نحو فزاینده‌ای به سوی سایت‌های آنلاین متوجه شده است. خوانندگان به هر صورت از اینترنت هم استفاده می‌کنند و اخبار آنلاین رایگان یا بسیار ارزان است."

او گفت که سبک" مجله خبری" کاملا با اینترنت تطبیق می‌کند و به موفقیت مجله رقیبش Asia Times Online اشاره می‌کنند که هفته‌ای صدهزار خواننده دارد. برتلسن که خودش قبلا سردبیر روزنامه هنگ‌کنگی ‌Standard بوده گفت که با وجود در اختیار گرفتن نویسندگان مشهور علاقمندی مانند سردبیر سابق FEER ، فیلیپ بورینگ ،و دبیر اجرایی Time Asia ،آنتونی اسپاک، به موفقیتAsia Sentinel  امیدوار است.

کد خبر 1712

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز