همشهری آنلاین: وزارت خارجه ترکیه با تکذیب دستگیری یک ژنرال ترک در سوریه، گفت: اخبار مرتبط به آزادی 48 زائر ایرانی در سوریه به ازای آزادی یک ژنرال ترک کذب است.

ایران ترکیه سوریه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری پانا، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، دستگیری یک ژنرال ترک را در شهر حلب سوریه تکذیب کرد.

روزنامه حریت چاپ ترکیه در این گزارش نوشته است، اخبار منتشر شده در باره اینکه این ژنرال ترک مسوول گروگان‌گیری 48 زائر ایرانی در سوریه بوده و پس از دستگیری این ژنرال توسط نیروهای دولتی سوریه قرار است این 48 زائر در ازای آزادی این ژنرال ترک آزاد شوند را به طور کلی تکذیب و اعلام شده که این اخبار یک ادعای کذب است.

همچنین روزنامه ملیت چاپ ترکیه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی دو روز گذشته علی اکبر صالحی و احمد داوود اوغلو، وزاری خارجه ایران و ترکیه نوشت: صالحی در این گفت‌وگو برای آزادی زائران به گروگان گرفته شده در شهر دمشق درخواست همکاری کرده و در مقابل نیزداوود اوغلو خواستار حل این مساله با ابزار بشر دوستانه شده و همکاری خود را در این باره اعلام کرده بود.

48 زائر ایرانی که در روز شنبه (14 مرداد) با اتوبوس از فرودگاه بین‌المللی دمشق عازم حرم حضرت زینب (س) در حومه شهر دمشق بودند، از سوی شورشیان مسلح ربوده شدند.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز گزارش داد، سه زائر ایرانی که از سوی شورشیان نزدیک شهر دمشق پایتخت سوریه ربوده شده بودند، کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، ارتش به اصطلاح آزاد سوریه تهدید کرده، در صورتی که ارتش سوریه حمله به آنها را متوقف نکند، باقی زائران گروگان گرفته شده را نیز می‌کشند.

پیشتر نیز 32 ایرانی شامل 7 مهندس، 22 زایر و 3 راننده کامیون در مناطق شمالی و مرکزی سوریه ربوده شده بودند که تاکنون 27 نفر از آنان طی مراحل مختلف آزاد و پنج نفر شامل دو مهندس و سه راننده همچنان در اختیار افراد مسلح هستند.

 

کد خبر 180275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز